Tylko w lipcu na polskim rynku sprzedano 24 tys. 183 nowe samochody osobowe, o 6,25 proc. mniej niż w czerwcu br., ale o 28,2 proc. więcej niż w lipcu roku ubiegłego.

Największą sprzedażą może pochwalić się Toyota, której samochody w tym roku kupiło 21 tys. 922 osoby, co dało jej 12,61-proc. udział w rynku. Na drugim miejscu znajduje się Skoda ze sprzedażą wynoszącą 19 tys. 563 auta (udział w rynku 11,26 proc.), a na trzeciej Fiat - 16 tys. 973 sprzedane samochody (9,77 proc.).

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - 15 tys. 450 sprzedanych aut, Ford - 12 tys. 759, Peugeot - 11 tys. 926, Volkswagen - 11 tys. 350, Renault - 9 tys. 502, Citroen - 8 tys. 111 i Honda - 7 tys. 644.

W lipcu sprzedano na polskim rynku 4.222 pojazdy dostawcze, o 6,68 proc. mniej niż przed miesiącem, ale o 37,35 proc. więcej niż przed rokiem - informuje Samar.

W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku w Polsce kupiono łącznie 27 tys. 936 samochodów dostawczych, o 31,95 proc. więcej niż rok wcześniej.

W tej kategorii liderem jest Fiat, który od początku roku sprzedał 5.624 auta, o 21 proc. więcej niż przed rokiem. Wiceliderem pozostaje Renault, którego pojazdy dostawcze kupiło 3.712 nabywców, o 28,6 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecia lokata należy do Volkswagena, który sprzedał od początku roku 3.471 aut, o 36,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Ford - 2.409 (wzrost o 12 proc.), Peugeot - 2.397 (wzrost o 67,3 proc.), Citroen - 2.359 (wzrost o 80 proc.), Mercedes - 1.832 (wzrost o 38,3 proc.) Nissan - 1.362 (wzrost 92,9 proc.), Opel - 1.027 (spadek o 17,1 proc.) i Toyota - 973 (wzrost o 508,1 proc.).

TV Moto Vision - zobacz najnowszy odcinek!