Tym razem była niespodzianka. Małe Mitsubishi i napędzane silnikiem umieszczonym z tyłu pojazdu, to pierwszy przypadek triumfu w historii plebiscytu RJC Car of the Year. W Japonii na początku 2006 r. rozpoczęto sprzedaż małego samochodu z logo Mitsubishi Motors. W najbliśzej przyszłości ma on także być sprzedawany na rynkach europejskich. Pierwsze próby sprzedaży tego modelu miały juz miejsce na terenie Wielkiej Brytanii, gdzie jak wiadomo równiez obowiązuje ruch lewostronny, tak jak w Japonii. Auta te nie wymagały więc żadnych przeróbek. W przypadku podjęcia decyzji o eksporcie do Europy, auta te bedą już przystosowane do ruchu prawostronnego.
Niecodziennej nazwie "i" towarzyszy niezwykła koncepcja pojazdu. Trzycylindrowy silnik umieszczony jest w tylnej części pojazdu i napędza tylna oś. Pięciodrzwiowy czteroosobowy Mitsubishi I ( z angielskiego słowa "ja") ma wymiary 3395 x 1475 x 1600 mm i był kilkakrotnie prezentowany jako prototyp. w związku z dobrym przyjęciem, od początku 2006 r. doczekał się wersji produkcyjnej. Jest ona identyczna z tą prezentowana wcześniej.
Silnik umieszczony w tylnej części, nie stanowi co prawda typowego rozwiązania, które obecnie stosowane jest dla przykładu w samochodach marki Smart. Pojazd spełnia także wymagania bezpieczeństwa, co szczegółnie dotyczy stref deformacji jego przedniej części. Umieszczenie jednostki napędowej w tylnej części auta sprawiało, że uzyskano więcej przestrzeni dla pasażerów. Nowy 3-cylindrwy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności skokowej 660 cm3 o mocy 47 kW, charakteryzuje się małym zużyciem paliwa i niską emisja szkodliwych spalin.
Członkowie 62 osobowego jury konkursu RJC Car of the Year, to dziennikarze i fachowcy z baranży motoryzacyjnej. do listopada br. produkcja nowego modelu Mitsubishi przekroczyła już liczbę 5 000 egz.