Zbudowany na platformie Wranglera, Jeep Trailhawk przyjął formę komfortowego pojazdu drogowego − zachowując w pełni legendarną dzielność terenową.

„To, co natychmiast przyciąga uwagę w wyglądzie Trailhawka są proporcje zewnętrzne, które po części wynikają z prawie trzymetrowego rozstawu osi” – mówi Nick Vardis, główny projektant nadwozia – „Wrażenie dynamiki nadaje mu wydłużony przód tym bardziej, że przedni i tylny zwis został wyraźnie skrócony.”

Według Nicka Vardisa sylwetka nowego Jeepa jest muskularna i przysadzista – ale kształtem przypomina strzałę w napiętym łuku wytrawnego strzelca. Do tyłu cofnięto nawet słupki karoserii, a wizualnądynamikę pojazdu jeszcze bardziej podkreśla wznosząca się linia okien.

Koła są rozstawione szeroko i otoczone odchodzącymi od nadwozia, ostro rysowanymibłotnikami, których trapezoidalny, choć uproszczony kształt stanowi uwspółcześnioną interpretację tego istotnego elementu stylistyki pojazdów marki Jeep.

„Błotniki są nieco spłaszczone i każdy z nich ‘wyciągnęliśmy’ w kierunku centralnego punktu karoserii” – wyjaśnia Nick Vardis.

Zarys nadwozia opada ku przodowi, eksponując pokaźną szerokość pojazdu i formę błotników nad pięcioramiennymi kołami o średnicy 22 cali, która wraz z ogumieniem sięga aż 34 cali. Specjalnej klasy opony oznaczone są czerwonym pasem, nawiązującym do wyglądających zza obręczy, lakierowanych na czerwono zacisków hamulcowych.

Obrys błotników przecinają zdecydowanie progi karoserii biegnące ponad stopniami bocznymi, które zaakcentowano metalizowaną listwą ozdobną. Na przedniej krawędzi prawego błotnika umieszczono pionowy, trapezoidalny wlot powietrza z okrągłym medalionem „Trail Rated”.

Charakterystyczna siedmiodzielna krata chłodnicy Jeep’a została wypełniona metalową siatkąi pochylona do tyłu wraz ze skośnymi oprawami reflektorów – na wzór trapezowego zarysubłotników.Projektorowe światła ksenonowe (HID) znajdują się w bliźniaczych ‘teleskopach’ z polerowanego aluminium, a jako lampy postojowe i kierunkowskazy służą poziome pasma diod świetlnych LED.

„Górna krawędź świateł jest jakby ‘przycięta’ w poziomie, dzieki czemu pojazd wygląda groźnie i zuchwale” – mówi dalej Nick Vardis – „Zupełnie jakby patrzeć w oczy drapieżnika przed skokiem po zdobycz. Identycznie jak przy innych projektach, grille i lampy powstały najpierw w komputerze i od razu objawił się nam ten ‘jastrzębi wyraz twarzy’. Stąd nazwaTrailhawk.”

Lampy tylne zaprojektowano na wzór przednich, łącznie z pasmem kierunkowskazów LED w wycięciu powierzchni klapy tylnej.

Kabinę pojazdu otacza sfazowana, podokienna listwa akcentująca klinowy rysunek nadwozia. Umieszczony w podszybiu siedmiodzielny wlot powietrza powtarza motyw markowego grilla. Karoserię pokrywa błyszczący lakier w kolorze srebra Argent Perl, a błotniki i progi – nieco ciemniejszy, matowy Light Argent.

Szyby boczne i tylne chowają się całkowicie w drzwi nadwozia, pozbawionego środkowych słupków „B”. Przyciemniane, podłużne panele szklane ponad przednimi i tylnymi siedzeniami można wyjmować – podobnie jak szybę bagażnika i otwierane okno tylne. Na centralnym, stałym pałąku kapotażowym zamontowano lampy ‘szperaczy’ oraz schowki na drobne przedmioty.

„We wnętrzu Trailhawka położyliśmy nacisk na otwartość i swobodę, przenosząc pewne akcenty stylistyki zewnętrznej do środka” – mówi Cliff Wilkins, projektant wystroju kabiny – „Elementy mechaniczne wzorowane na detalach karoserii skontrastowaliśmy z bardziej wyszukanym wykończeniem i materiałami tak, by uzyskać wnętrze współczesne, funkcjonalne i odporne na trudy off-roadu.”

Czteromiejscowa kabina zdominowana jest przez dwa główne elementy stylizacyjne – poprzeczną tablicę przyrządów (I/P) oraz rodzaj ‘kręgosłupa’ pojazdu, który tworzykonsola podłogowa. Wyloty nadmuchu klimatyzacji, kompas i pochyłomierz w konsoli centralnej oraz wskaźniki umieszczono „piętrowo” w okrągłych oprawach z matowego aluminium, nawiązujących do wyglądu świateł przednich pojazdu. Na obszytej skórą, dwubarwnej kierownicy znajdują się pionowe manetki przełączników oświetlenia i tempomatu.

Ścianki konsoli podłogowej na tunelu centralnym tworzą pełnowymiarową, otwartą półkę na podręczne drobiazgi, a wzdłuż ukrytych prowadnic konsoli przesuwać można podwójny moduł podłokietnika/schowka, który z przodu mieści odchylany ‘touchpad’ (mysz laptopowa) do zdalnej obsługi składanego ekranu nawigacji.

„Aby zwiększyć użyteczność otwartej konsoli podłogowej przenieśliśmy przełącznik skrzynki rozdzielczej Terrain Selector na konsolę centralną tablicy przyrządów a selektor skrzyni biegów i hamulca postojowego na prawą stronę kolumny kierownicy.” – mówi dalej Cliff Wilkins.

Dodatkowe miejsce na podręczne przedmioty znajduje się obok modułu sterowania w konsoli centralnej oraz w kieszeniach dolnego poszycia drzwi.

Fotele kierowcy i pasażerów pokryto jakościową skórą w barwach czarno-pomarańczowych Bark Black i Firewood Orange. Podłogę wykończono trwałą warstwą natryskową i wstawkami przeciwślizgowymi – z myślą o użytkowaniu nawet w najgorszą pogodę.

W obu boczkach przestrzeni bagażowej znajdują się wyjmowane moduły audio. Moduły te mają formę estetycznych prostopadłościanów w kolorze ciemnoszarym ze srebrnymi obwódkami głośników i zawierają stację dokującą dla odtwarzacza MP3. Przed modułami umieszczono jaskrawo-pomarańczowe pojemniki w kształcie małego kanistra na benzynę,przeznaczone na apteczkę i inny sprzęt typu awaryjnego.

Dla powiększenia funkcjonalności przedziału ładunkowego – także piknikowej – przewidziano opuszczaną klapę tylną z kieszenią na drobiazgi, cztery uchwyty na kubki/puszki oraz przesuwaną płytę podłogową Load ‘N Go z ruchomymi przegrodami.

„Niezwykłe jest to, iż cały wystrój wnętrza zaprojektowany był i opracowany tylkoelektronicznie” – mówi Cliff Wilkins – „Nie robiliśmy żadnych tradycyjnych szkiców, czy modeli przestrzennych, a mimo to jest dokładnie taki, jak sobie wyobrażaliśmy.”

Podstawowe dane techniczne:Wymiary: długosć 4858 mm, szerokosć 1968 mm, wysokosć 1761 mm, rozstaw osi 2946 mm.Silnik: 3,0 l Bluetec CRD o mocy 215 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 508 Nm przy 1600-2800 obr./min, predkość maksymalna 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 96 km/h w ciagu 9 sekund.