Logo

Jensen 541 S 1963 rok, Anglia

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po wojnie planowano użycie doskonałych silników Medowsa o pojemności 3,8 l, ale w końcu zastosowano 4-litrowe, 6-cylindrowe jednostki Austina. W 1950 roku powstał model Interceptor napędzany właśnie takim silnikiem. Wyglądał jak przeskalowany Austin A40 Sports. Nic dziwnego, skoro do Austina karoserię również projektowali bracia Jensenowie. Forma tego auta na długie lata wyznaczyła kierunek Jensenowi. W 1953 roku powstał chyba najbardziej znany model "541". Był on rozwinięciem Interceptora, ale z nową, piękną karoserią wykonaną z włókna szklanego. Silnik 4.0 pozwalał osiągać prędkość 185 km/h. Bębnowe hamulce ze wspomaganiem w 1957 roku zastąpiono tarczowymi na wszystkich czterech kołach. Producję rozpoczęto w 1955 roku. Dwa lata później zaczął powstawać model 541 R, który z trzema gaźnikami SU osiągał prędkość 200 km/h. W latach 1960-63 wytwarzano prezentowany model 541 S ze zmodyfikowanym nadwoziem, automatyczną skrzynią biegów Rolls-Royce Hydromatic i z wieloma dodatkami w standardzie, np. z pasami bezpieczeństwa. Wyprodukowano 226 sztuk modelu 541, 541 R - 193 sztuki, a 541 S tylko 127 egzemplarzy. Są to samochody obecnie bardzo rzadko spotykane i co za tym idzie, drogie. Firma zbankrutowała w 1976. W roku 1984 wznowiła działalność, by budować starego Interceptora.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu