Citroen - zachęca upustami na większość modeli: Saxo (4 tys. zł), Xsarę, Xsarę Picasso, Berlingo (5 tys. zł) oraz dostawczego Jumpera (10 tys. zł).Daewoo - rabat oferuje na wszystkie wersje Polonezów i Tico (1 tys. zł). Matiz i Lanos, w zależności od rodzaju promocji, jest tańszy od 1 do 2 tys. zł.Fiat - lider rynku - proponuje 5 tys. zł upustu na modele Bravo i Brava. Siena i Palio Weekend staniały o 4 tys. zł. Seicento jest do nabycia w cenie o 2,5 tys. zł mniejszej niż wyjściowa. Punto potaniało o 2 tys. zł, a Uno o 1,5 tys. zł. Ford - przeżywający ciężki kryzys, oferuje tańsze wyposażenie dodatkowe do Focusa. W cenie 4,8 tys. zł dostępne są: poduszki boczne, klimatyzacja, ABS oraz elektrycznie podgrzewane boczne lusterka i przednia szyba. Honda - w cenę Accorda wliczyła klimatyzację, a na Civica daje rabat w wysokości 2 tys. zł. Hyundai - promuje Atosa Prime (upust 4 tys. zł) oraz Accenta (2 tys. zł taniej).Kia - także wprowadziła zniżki. Carens kosztuje teraz o 9 tys. zł mniej, Carnival w promocji jest o 9 tys. zł tańszy, Rio o 8 tys. zł, a terenowy Sportage nawet o 10 tys. zł.Nissan - postawił na dodatkowe wyposażenie. Do Almery daje darmowy pakiet obejmujący autoalarm, radio oraz, wedle życzenie klienta, zimowe opony lub felgi ze stopów lekkich.Opel - walcząc o klienta, na trzydrzwiową wersję Corsy wprowadził rabat w wysokości 2 tys. zł, wersja pięciodrzwiowa jest tańsza o 3 tys. zł. Kupując Astrę Classic, można teraz zaoszczędzić, w zależności od wyposażenia od 2 do 4 tys. zł. Astra II GL jest tańsza o 3,5 tys. zł.Peugeot - każdemu klientowi dokłada darmowy pakiet ubezpieczeń (OC, AC i NW). Dodatkowo do końca roku gwarantuje przeglądy techniczne po stałych cenach.Renault - do Clio daje bezpłatne ubezpieczenie i możliwość preferencyjnego kredytu - przy wpłacie 80 proc. ceny samochodu pozostałe 20 proc. sumy należy spłacić po roku bez oprocentowania. Do tego oferowane są obniżki: 2650 zł na Twingo, 4 tys. zł na Thalię (5 tys. na wersję RN 1.4), 3,2 tys. zł na Mégane (3950 zł na wersję Authentique 1.4 16V), 5,7 tys. na Scénica (6950 zł dla wersji Expression 1.4 16V), 6,6 tys. na Espace, 3,5 tys. na Kangoo (4,5 tys. zł na wer-sję Authentique 1.2) oraz 8 tys. zł na Mastera.Seat - modele Leon i Cordoba objęte są upustem w wysokości 3 tysięcy zł, Cordoba Vario i Toledo są tańsze o 4 tys. zł, a Alhambra o 5 tys. zł.Skoda - sprzedaje się doskonale, a mimo to także wprowadziła promocje. Fabia Hatchback 1.4 basic oraz modele z silnikami o mocy 60 KM i 68 KM w wyposażeniu Classic i Comfort kosztują o 2,5 tys. zł mniej. Wszystkie wersje kombi mają 2 tys. zł upustu, a sedany 1300 zł. Ubezpieczenie można kupić za 1300 zł do wszystkich modeli. Octavia kosztuje o 2 tys. zł mniej, z wyjątkiem modeli 4x4 i RS, za to pakiet ubezpieczeniowy jest w każdym przypadku za darmo.Toyota - ma skromną ofertę. Do Corolli z silnikiem 1.4 montuje darmową klimatyzację. Samochody tej marki sprzedają się jednak tak dobrze, że trudno liczyć na coś więcej.Volkswagen - do modeli Polo i Golf daje klientom do wyboru pakiet ubezpieczeniowy za darmo, ewentulanie darmowe wyposażenie: centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i autoalarm albo upust 4,5 tys. zł na Polo i 5,5 tys. zł na Golfa. Kupujący Passata ma do wyboru darmową klimatyzację albo obniżkę ceny o 8 tys. zł. Nabywca Sharana może liczyć nawet na 10-tysięczny upust. Wybierając VW, można skorzystać z preferencyjnego kredytu. Przy wpłacie połowy wartości samochodu przez 12 miesięcy oprocentowanie wynosi 1 proc.Promocje stają się teraz modne. Jest to szansa zarówno dla kupujących, jak i dla sprzedawców. Klienci mogą stosunkowo tanio kupić nowe auto, a diler poprawia swoje dochody. Słabnący rynek wymusza nowe akcje producentów. Z pożytkiem dla sprzedawców i kupujących.
Jesienne obniżki cen
Dotychczas na promocje decydowały się firmy, które chciały poprawić swą pozycję na rynku wobec konkurencji albo wprowadzić do handlu nowe modele aut. Tym razem kiepskie wyniki sprzedaży mają niemal wszyscy, a nowe modele samochodów wprowadza kilka firm.