Udział samochodów terenowych bez napędu na cztery koła w ciągu trzech lat wzrósł w Niemczech z 10 do niespełna 31%. Szczególnie tańsze „terenówki” kupowane są coraz częściej z napędem na jedną oś. Niniejszy trend zmusza producentów do zmiany polityki modelowej. Obecnie jedynie trzy, spośród dziesięciu najlepiej sprzedających się SUV-ów (w Niemczech), dostępne są tylko z napędem na cztery koła: Audi Q5, Bmw X3 oraz X5. Niemal połowa (47%) nabywców Bmw X1 wybiera odmianę z napędem na tylną oś. W przypadku Nissana Qashqai’a na wersję z napędem na przód decyduje się aż 82% kupujących. O takim wyborze decydują niższe ceny wersji z napędem na jedną oś oraz coraz większa dbałość o ochronę środowiska. Cena modeli z przednim lub tylnym napędem jest niższa nawet o 10 tys. zł od porównywalnej wersji z napędem na cztery koła. Dzięki niższej masie oraz mniejszym stratom mocy w układzie przeniesienia napędu zużycie paliwa w cyklu normatywnym jest niższe nawet o 1l/100 km.