Pierwszym egzemplarzem nowego na europejskim rynku Nissana jest 1,6-litrowa wersja SVE z kierownicą po prawej stronie, przeznaczona dla brytyjskiego klienta. Wprowadzenie do produkcji w Sunderland nowego modelu pociągnęło za sobą koszty w wysokosci 125 mln funtów, zwiększając łączne nakłady Nissana na brytyjską fabrykę do 2,1 miliarda funtów. Rozpoczęcie produkcji spowodowało także konieczność zwiększenia zatrudnienia z obecnych 800 osób o dalsze 200.

Wiceprezes fabryki, Trevor Mann, upatruje w nowym modelu sporą szansę na znaczny wzrost sprzedaży Nissana w Europie. "Planujemy roczną sprzedaż w wysokości ponad 90 tys. egzemplarzy. Jest to dla nas niezwykle ważny model, którym będziemy starać się odnieść sukces na niezwykle konkurencyjnym rynku europejskim." Około 80% produkcji trafiać będzie do pozostałych krajów europejskich, 20% pozostanie na Wyspach Brytyjskich. Pełna zdolność produkcyjna ma zostać uzyskana po ok. 3 tygodniach.

Nissan Note będzie piątym modelem produkowanym w Sunderland. Wytwarzany będzie na tej samej linii montażowej co Almera oraz Primera. Z drugiej będą zjeżdżać Micra oraz wprowadzona we wrześniu Micra C+C.

Nissan Note należy do segmentu minivanów, jest o 35 cm dłuższy od Micry. Został zaprojektowany w taki sposób, by zaspokoić potrzeby młodych rodzin, ma m.in. przesuwaną tylną kanapę, składane siedzenie pasażera. Oferowany będzie z trzema silnikami - benzynowymi 1,4 (także wytwarzanym w Sunderland) i 1,6 oraz wysokoprężnym 1,5 dCi (od Renault). Dostępne będą trzy poziomy wyposażenia, a także manulana lub automatyczna skrzynia biegów. Nie znane są jeszcze ceny oraz wyposażenie tego modelu na polskim rynku. W Wlk. Brytanii bazowa wersja kosztować będzie niecałe 10 tys. funtów.