Oficjalnie ogłoszono, że Ford pozostanie w mistrzostwach świata jeszcze przez cztery lata.Jednocześnie przedłużono na cztery sezony umowę z firmą M-Sport, która przygotowuje rajdowe Focusy. Malcolm Wilson, szef M-Sportu, nie kryje swej radości. "To bardzo dobra wiadomość. Te lata pozwolą stworzyć nam samochód, który będzie walczył o mistrzowskie tytuły". Nową bronią Forda ma być pojazd zbudowany na bazie najnowszego modelu Focusa. To auto na rajdowych trasach ma się pokazać w sezonie 2006. Równolegle będą trwały prace nad rozwojem Fiesty Super 1600 oraz obsługą klientów używających tych samochodów. Nie wiadomo, kto będzie jeździł fabrycznymi Focusami. Markko Märtin najpewniej odejdzie do Peugeota.Niestety, tę radosną dla kibiców światowych rajdów wiadomość nieco psuje informacja podana przez ekipy Peugeota i Citroena. Francuskie teamy w ciągu ostatnich pięciu lat wywalczyły pięć tytułów w kategorii producentów i trzy kierowców. Sezon 2005 ma być ich ostatnim na trasach rajdowych mistrzostw świata.
Jeszcze cztery lata
Niedawne wycofanie się Forda z Formuły 1 i wystawienie na sprzedaż ekipy Jaguara oraz danie wolnej ręki Fran?oisowi Duvalowi w poszukiwaniu nowego zespołu rajdowego stawiały pod znakiem zapytania dalsze starty fabrycznych Focusów WRC. Na szczęście pojazdy spod znaku błękitnego owalu nadal będą rywalizować na asfaltach i szutrach kilku kontynentów.