Auto Świat Wiadomości Aktualności Już wiemy, jaki będzie najnowszy VW Tiguan

Już wiemy, jaki będzie najnowszy VW Tiguan

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Druga generacja Tiguana będzie dostępna nie tylko jako 5-drzwiowy hatchback, lecz także eleganckie coupé i przestronna wersja XL. Oprócz nowych diesli i silników benzynowych pojawi się hybryda plug-in

Już wiemy, jaki będzie najnowszy VW Tiguan
Auto Świat
Już wiemy, jaki będzie najnowszy VW Tiguan

Zapomnijmy na chwilę o popularnych hasłach, takich jak auto elektryczne, downsizing czy hybryda, bo mają one więcej wspólnego z dążeniami konstruktorów, polityków i speców od marketingu niż z pragnieniami klientów. Prawdziwe życie kręci się raczej wokół SUV-ów, crossoverów, napędu4x4 i turbodoładowania. Żeby wyżej siedzieć i więcej zapakować.

Te życzenia spełnia VW Tiguan. Na rodzimym rynku stał się prawdziwym bestsellerem – Niemcy zapisują się na listach oczekujących. Producent musiałby być szalony, żeby nie wykorzystać swojej recepty na sukces w następnej generacji. Tylko w kwestii designu mógłby wykazać więcej odwagi, bo aktualny Tiguan nie wygląda szczególnie ekscytująco.

To, jak projektanci VW wyobrażają sobie drugą odsłonę SUV-a, pokazuje zaprezentowane w Tokio studium crossovera. Podobne linie w połączeniu z harmonijnymi proporcjami mają charakteryzować stylistykę wszystkich przyszłych aut VW.

Tiguan wystąpi w 3 wariantach: model podstawowy o gabarytach zbliżonych do aktualnych, XL z obszerniejszym tyłem kabiny i bagażnikiem oraz lifestylowe coupé. Auto zadebiutuje jesienią 2014 r. Rok później dołączy SUV na bazie Passata. Pytanie: czy Tiguan XL wejdzie na kurs kolizyjny z SUV-em Passata? Odpowiedź: w zasadzie tak. Dlatego VW zaoferuje te modele na różnych rynkach: Passata w USA, a Tiguana XL – w Chinach i Europie. Odpowiedni odstęp cenowy między nim a najtańszym Touaregiem zostanie zachowany.

Tiguan skorzysta z bazy technicznych modułów, która umożliwia elastyczne projektowanie: 4x4 z dowolnym silnikiem i prawie zawsze także ze skrzynią DSG. Planowane są następujące wersje: BlueMotion (ekonomiczna), R-Line (sportowa), Alltrek (uterenowiona) i Hybrid (ekologiczna).

Do wyboru będą trzy diesle 1.6 i 2.0 (110-204 KM) oraz cztery doładowane silniki benzynowe 1.4, 1.8 i 2.0 (140-220 KM), do tego hybryda silnika 1.4 TSI (115 KM) i 88-konnego motoru elektrycznego, która ma spalać średnio 2,5 l/100 km. Jednostki napędowe VW otrzymają także zaawansowane rozwiązania, takie jak turbina Twin Scroll, odłączanie cylindrów czy konstrukcja aluminiowa.

PODSUMOWANIE - Crossovery sprzedają się na świecie jak ciepłe bułeczki. Ten trend chce wykorzystać Volkswagen, poszerzając paletę Tiguana. Nowym coupé po raz pierwszy atakuje lifestylową niszę. Kolejne asy w rękawie niemieckiego producenta to uterenowione modele wywodzące się z Polo i Passata.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków