Auto Świat Wiadomości Aktualności Karmann: rozmowy o możliwości produkcji Kia Ex_Cee’d

Karmann: rozmowy o możliwości produkcji Kia Ex_Cee’d

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ciągle jest nadzieja, że Kia rozpocznie produkcję ekscentrycznego kabrioletu Ex_Cee’d. Dla niemieckiej firmy Karmann oznaczałoby to poprawę wyników finansowych, Kia natomiast podbudowałaby swój image.

Karmann: rozmowy o możliwości produkcji Kia Ex_Cee’d
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Karmann: rozmowy o możliwości produkcji Kia Ex_Cee’d

Serwis Automobilwoche.de poinformował, że niemiecka spółka Karmann, prowadzi rozmowy z koreańskim Kia Motors o możliwości produkcji kabrioletu z rodziny Cee’d. Rzecznik koreańskiej firmy odmówił komentarza w tej sprawie, twierdząc, że jest za wcześnie na jakiekolwiek odpowiedzi. Decyzja o produkcji Ex_Cee’d na razie nie zapadła, gdyby Koreańczycy zdecydowali się na produkcję auta, Karmann mógłby dostarczać systemy dachowe, a nawet kompletne samochody.

Marka Karmann znana jest przede wszystkim jako dostawca systemów dachowych i producent samochodów ze składanym dachem. W ostatnim czasie firma produkowała komponenty dla kabrioletów Bentley Continental GTC, Pontiac G6 Cabriolet, Nissan Micra C+C, Chrysler Crossfire Roadster, Volkswagen New Beetle Cabriolet, Renault Megane CC, Volkwagen Golf Cabriolet czy Spyker C8 Spyder.

Kluczowymi produktami firmy były w ostatnich latach kabriolety Audi A4 i Mercedes-Benz CLK. Produkcja samochodów w firmie Karmann po rekordowym roku 2004 (93 630 pojazdów) zmniejszyła się radykalnie, zwłaszcza z powodu braku zainteresowania modelem Chrysler Crossfire (ok. 1/3 produkcji). W roku 2005 opuściło firmę zaledwie 54 547 samochodów, a w zeszłym roku tylko 48 120. Spadek produkcji oczekiwany jest także w tym roku, gdyż kończy się produkcja Audi A4. Karmann już wcześniej zapowiedział, że zwolni 1770 pracowników, a kolejne miejsca pracy są zagrożone.

Karmann dysponuje m. in. nowoczesną lakierownią, która jest w stanie pomalować rocznie aż 100 tys. samochodów jednym z 360 różnych kolorów.

Źródło: Automobilwoche

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: