Kariera Kawasaki ZZR 1400 nie trwa zbyt długo, a już teraz mówi się o następcy. Powód? ZZR 1400 nie spełnia normy emisji spalin Euro 3 i w aktualnej konfiguracji sprzedaż musiałaby się skończyć w grudniu 2007.
Na bazie obecnego modelu ZZR 1400 powstał prototyp Kawasaki 1400 GTR, który prezentuje się właśnie na targach Intermot. Motocykl naszpikowano nowoczesnymi technologiami, ale konstruktorzy również zareagowali na życzenia klientów i GTR otrzymało całą masę praktycznych elementów. Pierwszą widoczną różnicą, którą każdy zauważy, to zmiana układu przeniesienia napędu, w którym łańcuch zastąpiono wałem napędowym.
Wiele zmian przeprowadzono także na jednostce napędowej. Podstawą pozostaje duży, rzędowy 4-cylindrowiec chłodzony cieczą o pojemności 1352 cm3. W wersji GTR otrzymał technologię zmiennych faz rozrządu, dzięki czemu silnik charakteryzuje się linearnym przebiegiem mocy w całym zakresie obrotów. Kierowcy będzie dostępny wyższy moment obrotowy przy średnich obrotach.
W wyposażeniu GTR pojawią się takie elementy dużych i nowoczesnych motorów turystycznych, jak np. regulowane zawieszenie, mocny układ hamulcowy z ABS i radialnymi zaciskami, elektronicznie regulowana przednia szyba, czujnik ciśnienia w oponach, podgrzewane rączki kierownicy itd. Nowy motocykl 1400 GTR wyznaczy nowy wymiar w kategorii maszyn turystycznych, a konkurencja w postaci Yamahy FJR 1300 czy BMW K1200GT będzie miała wiele pracy, aby utrzymała kroku z Kawasaki 1400 GTR.