Rozwój Kia Forte LPi hybrid trwał 25 miesięcy. Rezultatem jest jeden z najoszczędniejszych sedanów niższej klasy średniej, którego rocznie powstawać będzie 5 tys. egzemplarzy. Producent nie przewiduje eksportu, ale zamierza wprowadzić do produkcji kolejne modele łączące napęd elektryczny z paliwem gazowym.
Hybrydowa wersja Kia Forte ma identyczny silnik jak Hyundai Elentra LPi hybrid. Silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 litra i mocy 84 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 148 Nm. Elektryczny ma moc 15 kW i zapewnie 105 Nmmomentu obrotowego. Kolejnym elementem hybrydy jest bezstopniowa przekładnia CVT i 180 V akumulator o pojemności 5,3 Ah.
Silnik benzynowy wyposażony jest w funkcję automatycznego wyłączania ISG I oczywiście w system rekuperacji energii z hamulców. Wynikiem tych wszystkich rozwiązań jest emisja CO2 na poziomie 99 g/km, co oznacza średnie zużycie 5,6 l/100 km LPG lub 4,5 l/100 km benzyny.