Logo
WiadomościAktualnościKia Lotos Cup 2010: finał sezonu w Brnie, Kamil Raczkowski mistrzem

Kia Lotos Cup 2010: finał sezonu w Brnie, Kamil Raczkowski mistrzem

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Szósta, ostatnia tegoroczna runda KIA LOTOS CUP rozegrana została na “Masarykovym okruhu” w Brnie. Warto wspomnieć, że Czesi obchodzą w tym roku 80-lecie rozgrywania wyścigów w tym miejscu, choć obecny, nowoczesny autodrom, został oddany do użytku w połowie lat 80-tych XX wieku, zastępując niezwykle trudny okrąg drogowy, którego fragmenty przetrwały do dnia dzisiejszego

Kia Lotos Cup 2010: finał sezonu w Brnie, Kamil Raczkowski mistrzem
Auto Świat
Kia Lotos Cup 2010: finał sezonu w Brnie, Kamil Raczkowski mistrzem

Po zapewnieniu sobie tytułu Mistrza Polski, podczas poprzedniej rundy w Poznaniu, w Brnie nie wystartował Kamil Raczkowski, który tym razem dopingował kolegów z trybun. A zapowiadały się spore emocje, bo ciągle do zdobycia pozostawały dwa kolejne miejsca na podium.

Piątkowe kwalifikacje zakończyły się triumfem jednego z kandydatów do wicemistrzostwa - Jakuba Chmiela, który wyprzedził znakomicie dysponowanego tego dnia Piotra Materzyńskiego i jak zawsze szybką Olę Furgał. Czwarty w kwalifikacjach Maciej Ostoja- Chyżyński także myślał o drugiej lokacie w końcowych wynikach sezonu. Miejsce w trzecim rzędzie wywalczyli Michał Kijanka i Michał Sułkiewicz, natomiast w piątym - Marcin Bartoszczuk i Krzysztof Steinhof.

Start do pierwszego z sobotnich wyścigów najlepiej wyszedł Piotrowi Materzyńskiemu, który objął prowadzenie mając za sobą Jakuba Chmiela, Macieja Ostoję -Czyżyńskiego i Olę Furgał. Niestety, już podczas drugiego okrążenia “Materac” nie był wstanie odeprzeć ataków rywali i spadał na 5. miejsce, po drodze zaliczając jeszcze drobną kolizję z Marcinem Bartoszukiem. Ostatecznie zakończył wyścig na 4. pozycji. Czołowa trójka szybko odskoczyła od reszty stawki, a pojedynek o pierwszą lokatę stoczony na ostatnich okrążeniach przez Chmiela i Ostoję-Chyżyńskiego był prawdziwą ozdobą tego wyścigu.

Mimo zaciekłych ataków rywala, Kuba Chmiel zdołał obronić pozycję lidera, co stawiało go w korzystnej sytuacji przed drugim wyścigiem. Aby myśleć o tytule wicemistrzowskim, Maciej Ostoja-Chyżyński musiał nie tylko wygrać, ale liczyć na to, że Chmiel dotrze do mety poza czołówką. Plan powiódł się tylko częściowo, bo po wspaniałej jeździe Ostoja-Chyżyński faktycznie okazał się najszybszy, ale startujący z 6. pola (zgodnie z regulaminem, zawodnicy czołówki ruszają do drugiego wyścigu w odwróconej kolejności) szybko odrobił straty i ukończył wyścig na drugim miejscu. Jak sam przyznał na mecie, największe problemy sprawiło mu jednak odpieranie ataków tegorocznego debiutanta Krzysztofa Steinhofa, dla którego trzecia lokata w Brnie, jest największym sukcesem w dotychczasowej karierze.

Kia Lotos Cup 2010: finał sezonu w Brnie, Kamil Raczkowski mistrzem
Kia Lotos Cup 2010: finał sezonu w Brnie, Kamil Raczkowski mistrzemŻródło: Auto Świat

Najlepsza trójka w Kia Lotos Cup 2010. Od lewej: Jakub Chmiel, Kamil Raczkowski (mistrz) i Maciej Ostoja-Chyżyński

Komentarze po sezonie:

Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska: - Z naszego punktu widzenia sezon był bardzo udany. W kolejnym roku rozgrywania Pucharu byliśmy już bardzo dobrze przygotowani do organizacji takiego przedsięwzięcia, więc wszystko przebiegało sprawnie. Osiągnęliśmy również nasze cele biznesowe, jeżeli chodzi o wzrost popularności i postrzeganie naszej marki na polskim rynku. Na razie nie podjęliśmy jeszcze żadnych decyzji odnośnie przyszłorocznego sezonu, ale na pewno w jakiejś formie nadal będziemy obecni. Natomiast w 2012 roku planujemy wejście z nowym modelem, a co za tym idzie z nowym Pucharem i myślę, że będzie to bardzo ważne wydarzenie w polskich wyścigach.

Kamil Raczkowski: - Wbrew pozorom ten sezon wcale nie był dla mnie taki łatwy, jak mogłyby sugerować wyniki poszczególnych wyścigów. Jeżeli zdobędzie się tytuł, to następny wiąże się z dużo większą presją na zawodniku, ponieważ każde inne miejsce niż pierwsze, uważane jest za porażkę. Tym bardziej się cieszę, że udało mi się obronić tytuł w takim stylu. Zgodnie z regulaminem nie mogę już startować w wyścigach KLC, więc postaram się spróbować swych sił w innej kategorii. Wszystko jednak zależy od budżetu.

Jakub Chmiel: - Dzisiaj stoczyłem bardzo dobry pojedynek z Maciejem Ostoją-Chyżyńskim. Przez większość dystansu jechaliśmy zderzak w zderzak, Maciek bardzo naciskał, ale to ja zdołałem wygrać. W drugim wyścigu miałem naprawdę spore problemy z Krzysztofem Steinhofem, który ostro atakował. Na szczęście udało mi się dowieźć drugą lokatę do mety i przypieczętować tytuł wicemistrzowski.

Maciej Ostoja-Chyżyński: - Moja przygoda z wyścigami zaczęła się razem z KIA, jeszcze z Pucharem Picanto. Dlatego chciałbym serdecznie podziękować tej firmie za te wspaniałe 5 lat. Tegoroczny sezon nie zakończył się tak jak chciałem, ale bardzo się cieszę, że udało mi się wygrać wyścig. Na pewno pomogła w tym nieobecność Kamila.

Aleksandra Furgał: - Bardzo lubię Brno. Dobrze poszły mi kwalifikacje i pierwszy wyścig, po którym stanęłam na podium. Znacznie trudniej było w drugim wyścigu, bo szybko “skończyły” się opony, a w dłoni została mi gałka od lewarka zmiany biegów… Cały sezon był dla mnie bardzo ciężki, bo ciężko jest jeździć z facetami, którzy nie lubią gdy kobieta ich wyprzedza. No ale cóż robić, muszę sobie jakoś radzić i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś uda mi się ich odpowiednio “ustawić“.

KIA LOTOS CUP 2010 - klasyfikacja końcowa (wyniki po skreśleniu najgorszej rundy)

Poz.KierowcaPunkty
1.Kamil Raczkowski490
2.Jakub Chmiel451
3.Maciej Ostoja-Chyżyński446
4.Michał Kijanka404
5.Ola Furgał356
6.Monika Luberadzka292
7.Marcin Bartoszuk276
8.Piotr Wójcik272
9.Piotr Materzyński254
10.Tomasz Senkowski252
11.Damian Łata218
12.Piotr Kempa184
13.Michał Sułkiewicz172
14.Mariusz Fronc156
15.Krzysztof Steinhof146
16.Marcel Kasprzak78
17.Marcin Przybyszewski72
18.Paweł Tarnawski60
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: