Oznacza to, że Rafael Nadal pozostaje gwiazdą prasowych i telewizyjnych kampanii reklamowych Kia oraz imprez promocyjnych, m.in. najważniejszych salonów i targów samochodowych.

Związki Kia Motors z Rafaelem Nadalem idą w parze z głębokim zaangażowaniem się firmy we wspieranie sportu tenisowego. Już w styczniu 2008 KIA Motors przedłużyła umowę partnerską zAustralian Open (jednym z międzynarodowych turniejów wielkoszlemowych) jakogłówny sponsor tej imprezy aż do roku 2013.

Kia pozostaje ponadto oficjalnym sponsorem najważniejszego turnieju tenisowego świata o Puchar Davisa – a także gwiazd światowego tenisa, występujących w roliambasadorów KIA na świecie, m.in. Andre Agassi i obecnie – Rafaela Nadala.

Pochodzący z Hiszpanii, 22-letni Rafael Nadal to obecnie numer drugi wśród profesjonalistówświatowego tenisa. Do tego ekskluzywnego klubu wdarł się już w roku 2001 jako zaledwie 16-latek.Pierwsze 10 tytułów mistrzowskich zdobył przed ukończeniem 20 lat, co stało się niepobitym do dziś rekordem w erze "Open".

Rafael Nadal jest czterokrotnym z rzędu mistrzem ‘French Tennis Open’ – a w ostatni weekend zdobył właśnie swój pierwszy tytuł wielkoszlemowy na korcie Wimbledonu, pokonując odwiecznego rywala i dotychczasowego lidera tej konkurencji – Rogera Federera. RafaelNadal jest pierwszym od czasów Björn Borga w roku 1980 zwycięzcą zarówno French Open jak i Wimbledonu oraz autorem 81 kolejnych zwycięstw na kortach ceglastych.

Komentując przedłużenie umowy partnerskiej z KIA Motors Rafael Nadal powiedział:

- Jestem dumny, iż mogę kontynuowaćpartnerstwo z Kia Motors ponieważ wierzę w sens relacji długofalowych.Firma ta wspiera mnie skutecznie od kilku już lat i dlatego jako sportowiec naprawdę doceniam szansę profesjonalnego rozwoju pod jej egidą przez wiele jeszcze lat.

Hyoung-Keun Lee, wiceprezes i dyrektor operacyjny International Business Division Kia Motors Corporation powiedział z tej okazji:

- Jesteśmy naprawdę usatysfakcjonowani z przedłużenia naszejwspółpracy z Rafaelem Nadalem również i dlatego, że jego droga do sukcesu, dynamiczna osobowośćoraz profesjonalizm nawiązują do wizji rozwoju KIA Motors. Wspieranie na skalę globalną młodych, utalentowanych sportowców o ogromnym potencjale to nie tylko klucz do serc najważniejszych grup klientów ale także skuteczna promocja wspaniałego ducha ewolucji, z czego KIA jest słynna na świecie.

Kia nie zapomina także o innych dyscyplinach sportowych, występującm.in. jako partner EUROTOP dla UEFAoraz jeden z głównych sponsorów mistrzostw w piłce nożnej EURO 2008, a także – w roli oficjalnego partnera transportowego FIFA i sponsora dwóch kolejnych mistrzostw o puchar świata. Inną jeszcze formą kreowania markowego image wśród pokolenia Y (osób urodzonych w latach 1980-94) jest sponsorowanie igrzysk regionu azjatyckiego Kia X Games.