- Nasze pierwotne szacunki zakładały, że sprzedaż nowych samochodów w Europie spadnie o 1,5 proc., ale obecnie uważamy, że spadek będzie bliższy 5 proc. - powiedział Reutersowi Oh Tae-hyun, dyrektor operacyjny w Kia. W lutym Kia sprzedała 240,124 tys. samochodów w skali całego globu - o 35,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż poza rodzimym rynkiem sięgnęła 200,112 aut i była większa o 44,7 proc.

W Stanach Zjednoczonych Kia zanotowała kolejny rekord. W lutym Koreańczykom udało się sprzedać 37 proc. więcej aut, podczas gdy cały rynek wzrósł o 16 proc. Jednak także inne duże marki, m.in. Chrysler, zanotowały spore wzrosty. Kia poinformowała, że nie dysponuje jeszcze pełnymi danymi o lutowej sprzedaży w Europie, ale Oh uważa, że nowa wersja modelu Cee’d, która trafi do sprzedaży w kwietniu, powinna znacznie poprawić wyniki.

Koncern informował w styczniu, że w 2012 r. planuje zwiększyć sprzedaż w Europie o 22,8 proc. do 356 tys. egzemplarzy. W zeszłym roku wzrost na rynkach Starego Kontynentu wyniósł 12 proc. Kia i jej spółka matka Hyundai Motors są obecnie piątą co do wielkości grupą motoryzacyjną świata. Koreańczykom udało się pokonać japońskich konkurentów i wyznaczyć nowe standardy w kategorii samochodów za rozsądną cenę.

Obecnie koncern odważnie przymierza się do rywalizacji z niemieckim Volkswagenem. Podobnie jak Kia, niemiecki producent odnotował znaczący wzrost popytu w Stanach Zjednoczonych. W lutym Niemcom udało się tam sprzedać aż o 42,5 proc. aut więcej. - Uważamy Volkswagena za naszego najważniejszego rywala w Europie. Także w Stanach Zjednoczonych Volkswagen jest na fali wznoszącej - powiedział Oh.

Notowania akcji Kia wzrosły w piątek o 1,56 proc. i zachowywały lepiej od szerokiego rynku, który zyskał tylko 0,3 proc.