Na koniec I półrocza br. największy udział w polskim rynku zachowała podstawowa grupa samochodów. Sprzedaż w okresie sześciu miesięcy wyniosła ponad 142,5 tys. sztuk, co oznacza niewielki wzrost na przestrzeni roku (o 1,2%) i pozwoliło umocnić pozycję grupy na rynku - udział zwiększył się z 83,5 do 84,4%.

Najpopularniejsze w grupie są samochody klasy niższej średniej, których sprzedaż od początku roku wyniosła 56,5 tys. sztuk (spadek o 2,7%, -1 567 aut) i samochody małe, sprzedane w ilości niemal identycznej, jak rok wcześniej - 49,4 tys. sztuk (spadek o 0,04%, -20 aut).

W ramach grupy podstawowej dwa segmenty osiągnęły większe wyniki niż przed rokiem: najdynamiczniej rośnie sprzedaż aut mini - 13,2 tys. sztuk to o 28,2% (2 896 aut) więcej niż w roku ubiegłym; o 3,5% wzrosła sprzedaż aut klasy średniej (21,7 tys. sztuk, +741 aut).

Drugą grupę na rynku stanowią samochody terenowo-rekreacyjne, na zakup których zdecydowało się w I półroczu prawie 13,2 tys. osób, o 19,5% więcej niż rok wcześniej. Mimo tendencji spadkowej tu również najpopularniejsze są samochody klasy niższej średniej - wynik 5,8 tys. aut oznacza 4-procentowy spadek.

Jednocześnie rekordowy nie tylko w grupie, ale również w skali całego rynku wskaźnik wzrostu odnotowały samochody mini - sprzedaż powyżej 1,2 tys. aut jest o 464,1% większa niż przed rokiem. Wysokie tempo wzrostu wykazała też sprzedaż sumaryczna samochodów klasy średniej (4,0 tys. sztuk, +68,4%).

Zbliżone tempo wzrostu do grupy samochodów terenowo-rekreacyjnych odnotowała sprzedaż samochodów sportowo-rekreacyjnych (+18,7%), która przekroczyła nieco poziom 1000 sztuk, jednak udział grupy w polskim rynku pozostaje marginalny i wynosi 0,6%. Tu największą popularnością cieszą się samochody klasy średniej (607 sztuk, +47,3%) i niższej średniej (322 sztuki, +87,2%).

Z miesiąca na miesiąc zmniejsza się sprzedaż vanów - od początku roku na polskie drogi wyjechało 8,2 tys. aut tej grupy, o 22,9% mniej niż przed rokiem, a do takiej tendencji przyczyniły się wyniki wszystkich dostępnych w grupie segmentów.

O prawie 25,0% spadła też tegoroczna sprzedaż kombi vanów, która wyniosła 3,9 tys. sztuk.