W Londynie ogłoszono wyniki prestiżowego plebiscytu What Car? Awards 2009.
Samochodem Wyczynowym Roku został Nissan GT-R, pokonując Audi R8 i Ferrari 430 Scuderia.
Redaktor naczelny What Car? Steve Fowler wyjaśnia:
- W tym samochodzie nawet przeciętny kierowca nie może czuć się nieswojo, a bardzo dobry kierowca będzie miał ochotę w pełni wykorzystać możliwości samochodu. Dlatego właśnie nasz wybór padł na ten model. Niektórzy uważają, że w supersamochodzie zasługującym na to miano nie ma miejsca na praktyczny układ czterech foteli, a przyzwoity bagażnik to już profanacja. Bez wątpienia jednak GT-R to najbardziej efektowny supersamochód w pełnym tego słowa znaczeniu, bez względu na przedział cenowy - konkludował Fowller.
W uzasadnieniu napisano, że tytuł Wyczynowego Samochodu Roku jest przyznany za unikatowe połączenie przystępnej ceny, osiągów, atrakcyjnego wzornictwa i supernowoczesnej technologii.
- GT-R odnosi fenomenalne sukcesy od chwili wprowadzenia modelu na rynek brytyjski, a nagroda What Car? jeszcze bardziej podkreśla jego status supersamochodu – podkreśla Paul Willcox, Dyrektor Zarządzający Nissan Motor (GB) Ltd.
Ilość nagród zdobytych przez model GT - R na całym świecie (także w Polsce) jest rzeczywiście imponująca...
Mitsubishi Pajero otrzymał nagrodę magazynu Overlander „4WD of the Year 2008”, wręczoną podczas zeszłotygodniowej uroczystości w Sydney.
Mitsubishi Pajero i L200 konkurowały z najlepszymi samochodami terenowymi, wśród których znajdowały się zarówno całkowicie nowe konstrukcje, jak i zmodernizowane wersje obecnie produkowanych modeli.
W skład jury weszli specjaliści w dziedzinie napędu na cztery koła. Jazdy testowe odbywały się na drogach asfaltowych oraz w terenie. Próby obejmowały między innymi jazdę po wydmach, pokonywanie stromych wzniesień oraz przeprawy przez głęboką wodę.
O zwycięstwie decydowały punkty przyznawane według następujących kryteriów: stosunek wartości do ceny, solidność konstrukcji, funkcjonalność, design i sprawność w terenie.
Pajero, w trakcie trwającego tydzień testu, zgromadził 243 punkty na 250 możliwych.
Mathieu Raudonikis, redaktor naczelny magazynu Overlander i jednocześnie przewodniczący juryprzyznał, że w tegorocznej edycji konkursu Mitsubishi Pajero było bezkonkurencyjne:
- Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że Pajero to najlepsze auto 4x4 jakie kiedykolwiek skonstruowano w Japonii. Dysponuje mocą, dzięki której dosłownie „połyka” kilometry podczas szybkiej jazdy w terenie zachowując spokój nawet wtedy, gdy robi się naprawdę ciężko - powiedział.
Fraser Stronach, kierowca testowy magazynu Overlanderdodał, że Pajero to auto, które “spisuje siędobrze, niczego nie robi źle i jako takie zasługuje na tytuł Samochodu Terenowego Roku 2008.”
Dodatkową satysfakcją dla Mitsubishi jest fakt, że w finałowej piątce znalazły się aż dwa auta spod znaku Trzech Diamentów. Model L200 4x4 zakwalifikował się do ścisłego finału plasując się ostatecznie na piątym miejscu.