Wtrysk bezpośredni w wersji turbo, zmienny wznios zaworów w wersji atmosferycznej, pompa olejowa ze sterowanym wydatkiem i pompa wodna odłączana są doposażone w najbardziej zaawansowane technologie. Jak zapewnia koncern PSA, ta rodzina silników oferuje oszczędności zużycia paliwa i emisji rzędu 10% w porównaniu z poprzednią generacja silników. Gama nagrodzonych silników 1,4l i 1,6l instalowana jest aktualnie w ponad 12 modelach PSA , m. in. w Peugeotach: 207 sedan, 207CC, 207SW, 308 hatchback, 308CC, 308SW, 3008 oraz w Citroenach: C3 Picasso, C4 hatchback i C4 Coupe, C4 Picasso i C4 Grand Picasso. Około 2010 roku blisko 75% modeli Peugeot i Citroëna ma być wyposażonych w tę gamę silników benzynowych. Oceniany przez 65 uznanych dziennikarzy motoryzacyjnych pochodzących z 32 krajów, tytuł międzynarodowy silnik roku, jest jednym bardziej cenionych przez producentów samochodowych.
Koncern PSA zdobył prestiżowy tytuł międzynarodowego silnika roku!
Ten wylansowany w 2007 roku w Peugeot 207 silnik turbo benzynowy 1,6l, o mocy 175KM, wyposaża również model Peugeot 308 THP 175. Zamyka całą rodzinę silników od 1,4l do 1,6l pojemności, proponujących moce od 95 do 175 KM, a w przyszłości osiągające 200 KM.