Renault znajduje się wśród trzech firm o najniższej średniej emisji CO2, a celem firmy jest zajęcie pozycji lidera w Europie.

Koncern opracowuje pojazdy o niskiej oraz zerowej emisji CO2, chcąc zaoferować szerszym rzeszom użytkowników najwyższe technologie za dostępną cenę.

Prace nad projektami zespołów napędowych wpisują się w dwa kierunki działania:

• zaangażowanie w projekt silników elektrycznych: pojazd w stu procentach elektryczny, który wogóle nie emituje CO2 podczas użytkowania. Ambicją Renault jestzajęcie pozycji lidera w zakresie masowego wprowadzenia pojazdów o napędzie elektrycznym. Grupa Renault-Nissan opracowuje pełną gamę zespołów napędowych w 100 proc. elektrycznych, których moc mieścić się będzie pomiędzy 50 kW i 100 kW (70 KM i 140 KM);• nowe technologie w konwencjonalnych silnikach i skrzyniach biegów: Renault opracowuje nową generację silników termicznych z turbodoładowaniem, a także nowe skrzynie automatyczne.

Silniki „modularne” TCe o mocy od 90 KM do 115 KM

W związku z przyjęciem norm Euro 5 i Euro 6 zwiększy się atrakcyjność silników benzynowych. Nowa rodzina Renault TCe jest zapowiedzią tej ewolucji.

Po wprowadzeniu na rynek w 2012 roku, jej udział w sprzedaży samochodów benzynowych Renault w 2015 roku powinien wynieść 85 proc. Te „modularne” silniki o pojemności od 0,9 do 1,2 litra będą oferowane w wersji 3- i 4-cylindrowej, a ich moc mieścić się będzie w przedziale od 65 kW do 85 kW (90 KM do 115 KM). Szereg samochodów wyposażonych w te silniki emitować będzie mniej niż 100 gramów CO2 / km.

Nowa generacja silników

Silnik 1.5 dCi (typ K9K) zajmuje szczególne miejsce w gamie silników wysokoprężnych: jest to najlepiej sprzedający się silnik Renault. Oferowany w kilku wersjacho mocy od 65 KM do 110 KM jest dostępny w licznych modelach Renault (od Twingo po Lagunę) i Dacii. W tym 4-cylindrowym silniku zostaną wprowadzone liczne zmiany konstrukcyjne, dzięki którym poziom emisji CO2 zostanie ograniczony o ok. 20 g / km. Nowa jednostkapojawi się w 2012 roku.

Silnik 2.0 dCi (typ M9R) nowej generacji będzie dostępny w 2012 roku. Do tego czasu Renault zastosuje politykę downsizingu do samochodów dostawczych zastępując obecne silniki 2.5 l wersją 2.3 dCi, opracowaną na bazie konstrukcji 2.0 dCi.

Silnik V6 dCi (typ V9X) w dalszym ciągu będzie oferowany w modelach klasy wyższej.

Nowa jednostka 1.6 dCi 130

Planowany silnik o pojemności 1,6 l będzie posiadał w chwili wprowadzenia do oferty moc 96 kW (130 KM). Jest opracowywany w ramach Aliansu Renault-Nissan i wprowadzony zostanie w 2011 roku.

Jego emisja CO2 zostanie obniżona o 25 g w porównaniu do obecnie stosowanego silnika diesla o pojemności 1.9 litra.

Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Taka automatyczna skrzynia znajdzie się w ofercie w przyszłym roku i łączyć będzie płynną zmianę biegów(ponieważ stale przenosi moment obrotowy silnika) z obniżoną emisją CO2. Zużycie paliwa pozostanie takie samo, jak w przypadku skrzyni mechanicznej, czyli o 15 proc. niższą w stosunku do tradycyjnych skrzyń automatycznych.