Auto Świat Wiadomości Aktualności Koncern Renault określił nadrzędne cele

Koncern Renault określił nadrzędne cele

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Zasadnicze ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 stanowi nadrzędny cel Renault.

Koncern Renault określił nadrzędne cele
Auto Świat
Koncern Renault określił nadrzędne cele

Renault znajduje się wśród trzech firm o najniższej średniej emisji CO2, a celem firmy jest zajęcie pozycji lidera w Europie.

Koncern opracowuje pojazdy o niskiej oraz zerowej emisji CO2, chcąc zaoferować szerszym rzeszom użytkowników najwyższe technologie za dostępną cenę.

Prace nad projektami zespołów napędowych wpisują się w dwa kierunki działania:

• zaangażowanie w projekt silników elektrycznych: pojazd w stu procentach elektryczny, który wogóle nie emituje CO2 podczas użytkowania. Ambicją Renault jestzajęcie pozycji lidera w zakresie masowego wprowadzenia pojazdów o napędzie elektrycznym. Grupa Renault-Nissan opracowuje pełną gamę zespołów napędowych w 100 proc. elektrycznych, których moc mieścić się będzie pomiędzy 50 kW i 100 kW (70 KM i 140 KM);• nowe technologie w konwencjonalnych silnikach i skrzyniach biegów: Renault opracowuje nową generację silników termicznych z turbodoładowaniem, a także nowe skrzynie automatyczne.

W związku z przyjęciem norm Euro 5 i Euro 6 zwiększy się atrakcyjność silników benzynowych. Nowa rodzina Renault TCe jest zapowiedzią tej ewolucji.

Po wprowadzeniu na rynek w 2012 roku, jej udział w sprzedaży samochodów benzynowych Renault w 2015 roku powinien wynieść 85 proc. Te „modularne” silniki o pojemności od 0,9 do 1,2 litra będą oferowane w wersji 3- i 4-cylindrowej, a ich moc mieścić się będzie w przedziale od 65 kW do 85 kW (90 KM do 115 KM). Szereg samochodów wyposażonych w te silniki emitować będzie mniej niż 100 gramów CO2 / km.

Silnik 1.5 dCi (typ K9K) zajmuje szczególne miejsce w gamie silników wysokoprężnych: jest to najlepiej sprzedający się silnik Renault. Oferowany w kilku wersjacho mocy od 65 KM do 110 KM jest dostępny w licznych modelach Renault (od Twingo po Lagunę) i Dacii. W tym 4-cylindrowym silniku zostaną wprowadzone liczne zmiany konstrukcyjne, dzięki którym poziom emisji CO2 zostanie ograniczony o ok. 20 g / km. Nowa jednostkapojawi się w 2012 roku.

Silnik 2.0 dCi (typ M9R) nowej generacji będzie dostępny w 2012 roku. Do tego czasu Renault zastosuje politykę downsizingu do samochodów dostawczych zastępując obecne silniki 2.5 l wersją 2.3 dCi, opracowaną na bazie konstrukcji 2.0 dCi.

Silnik V6 dCi (typ V9X) w dalszym ciągu będzie oferowany w modelach klasy wyższej.

Planowany silnik o pojemności 1,6 l będzie posiadał w chwili wprowadzenia do oferty moc 96 kW (130 KM). Jest opracowywany w ramach Aliansu Renault-Nissan i wprowadzony zostanie w 2011 roku.

Jego emisja CO2 zostanie obniżona o 25 g w porównaniu do obecnie stosowanego silnika diesla o pojemności 1.9 litra.

Taka automatyczna skrzynia znajdzie się w ofercie w przyszłym roku i łączyć będzie płynną zmianę biegów(ponieważ stale przenosi moment obrotowy silnika) z obniżoną emisją CO2. Zużycie paliwa pozostanie takie samo, jak w przypadku skrzyni mechanicznej, czyli o 15 proc. niższą w stosunku do tradycyjnych skrzyń automatycznych.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków