Pierwsze BMW M5 miało premierę w 1984 roku, a obecna generacja z oznaczeniem E60 sprzedawana jest od 2005 roku i jest dostępna w wersji sedan i kombi. Sedan zakupiło 19 000 osób, a kombi jedynie 1025 egz.

Najważniejszym rynkiem dla wersji sedan są Stany Zjednoczone Ameryki, gdzie trafiło aż 8 800 egz. aktualnego M5 (E60). W Europie, gdzie sprzedano 1 776 egz. najwięcej tych aut jeździ w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Niespodziewanie gorzej model ten sprzedawał się w Niemczech. W dalekiej Japonii M5 (E60) kupiło ponad 1 300 osób.

Kombi największą popularność zdobyło przede wszystkim w Europie, z czego 302 egz. sprzedano w Niemczech, a pozostałe w Wielkiej Brytanii i Irlandii. BMW M5 łączyło w sobie najnowsze rozwiązania techniczne i doświadczeniami sportowymi i dzięki temu doskonale nadawało się także do codziennej eksploatacji.

Piąta generacja napędzana była 5-litrowym 10-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 373 kW, który współpracował z siedmiostopniowa przekładnią sekwencyjną Drivelogic, elektronicznie blokowanym dyferencjałem i funkcją Launch Control. Nie brakowało w nim także regulowanych amortyzatorów EDC oraz hamulców z materiałów kompozytowych.

Jednostka napędowa w tym aucie w latach 2005 i 2006 została nagrodzona tytułem najlepszego silnika roku.

Obecna generacja M5 schodzi z już areny.