Zgodnie z planami produkcja ciągników zostanie przeniesiona z dotychczasowej lokalizacji i będzie miała miejsce w lubelskim oddziale spółki zlokalizowanym na terenie dawnej fabryki samochodów przy ul. Mełgiewskiej.
Jak przewidują władze spółki, pierwsza pilotażowa seria Ursusów, obejmująca minimum 50 sztuk, zjedzie z taśmy montażowej jeszcze przed końcem roku. Ciągniki te będą przeznaczone przede wszystkim do zastosowań w rolnictwie, ale również sadownictwie, służbach komunalnych, leśnych i innych.
Działania realizowane przez władze spółki Pol-Mot Warfama s.a. są wyrazem przyjętej strategii, która ma na celu zwiększanie sprzedaży ciągników tak, by w niedalekiej przyszłości stać się liderem w tym segmencie rynku. W efekcie ma dojść do znaczącego zwiększenia ilości miejsc pracy w Lublinie. W związku z rozszerzeniem działalności firma planuje zatrudnienie ok. 100 nowych pracowników.
- Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami będziemy robili wszystko, aby marka Ursus odzyskała swój dawny blask, i na nowo stała się synonimem jakości i siły polskiego przedsiębiorstwa - powiedział Andrzej Zarajczyk, dyrektor generalny POL-MOT Holding SA. - Będziemy robili wszystko aby odbudować potęgę i pokazać siłę polskiej marki.
POL-MOT Warfama SA to jeden z największych polskich producentów sprzętu dla rolnictwa oraz jedyna spółka z branży maszyn i urządzeń rolniczych, która jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
POL-MOT Warfama S.A. specjalizuje się w produkcji pras zwijających, owijarek, rozrzutników obornika, przyczep, ładowaczy czołowych TUR, ładowaczy zaczepianych i zawieszanych tylnych, ciągników rolniczych, a także samochodów Grand Tiger typu Pick-up montowanych w oddziale lubelskim, których sprzedaż ruszyła z początkiem czerwca 2011. Grand Tiger został wyposażony w wysokoprężną jednostkę o mocy 170 KM firmy KIA i oczywiście w napęd na obie osie.
11 marca 2009 roku POL-MOT Warfama SA otrzymała świadectwo homologacji na samochód Grand Tiger. Jest to sukces inżynierów z Warfamy, którzy w ciągu niecałych 9 miesięcy dokonali wszystkich niezbędnych zmian, doprowadzając do zgodności samochodu z dyrektywami Unii Europejskiej. Warto podkreślić, że inżynierom z lubelskiego oddziału spółki, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin. Ofertę spółki uzupełnia linia technologiczna do produkcji ekologicznych brykietów, która w chwili obecnej jest najbardziej wydajną tego typu linią na rynku krajowym.
Odbudowa przemysłu z branży maszynowej i motoryzacyjnej jest jednym z priorytetów rozwoju gospodarczego miasta zawartych w Strategii Lublin 2020. Tereny dawnej fabryki samochodów są doskonałą lokalizacją dla tego sektora produkcyjnego, co doceniły już firmy takie jak MW Lublin sp. z o.o. i D&D Resory Polska sp. z o.o.