Wdrożenie umożliwiło urzędom w całej Polsce komunikację w trybie online, w czasie rzeczywistym. Dzięki błyskawicznemu przesyłowi danych podwyższyły się standardy bezpieczeństwa oraz znacznie przyśpieszono niektóre procedury, co powinno skrócić czas obsługi obywatela. Nowy system ADSxP pozwala na bieżącą aktualizację bazy CEPiK, z której korzystają nie tylko wydziały komunikacji, ale również policja oraz inne służby, a także firmy ubezpieczeniowe.

- Połączenie dwóch systemów informatycznych (Pojazd i CEPiK) pod względem logistyczno-organizacyjnym było dla nas jednym z trudniejszych zadań dotyczących administracji - mówi Ryszard Chyrzyński, z-ca dyrektora Departamentu Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki w MSWIA.

- W ciągu zaledwie czterech miesięcy wdrożyliśmy wraz z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych nowe rozwiązanie w prawie 400 lokalizacjach w całej Polsce. Wiązało się to z wdrożeniem nowych aplikacji, doposażeniem w sprzęt informatyczny oraz przeszkoleniem około 3800 osób w całej Polsce - dodaje R. Chyrzyński.

Przy okazji integracji systemów, dokonano również modernizacji infrastruktury programowo-sprzętowej we wszystkich urzędach i w centrum przetwarzania danych w PWPW. Były to m.in. nakłady związane z instalacją nowych wersji oprogramowania systemowego i użytkowego we wszystkich urzędach, wymiana około 400 sztuk serwerów, migracją danych na nowe serwery we wszystkich urzędach oraz wymiana (ok. 3500 sztuk) stanowisk komputerowych i drukarek.

- Została stworzona baza, na której jednostki samorządu terytorialnego mogą skutecznie rozwijać kolejne usługi elektroniczne dla obywateli w całej Polsce - mówi Jan Maciej Czajkowski ze Związku Powiatów Polskich. - Grzechem byłoby niewykorzystanie tej infrastruktury i nowych możliwości.