Zmiana wynikała z faktu, iż na jakość napraw powypadkowych składa się wspólna praca blacharza i lakiernika, jak również to, że głównym celem konkursów powinien być stały wzrost poziomu wiedzy teoretycznej i praktycznej pracowników, wyposażenia serwisów, a w efekcie - jakości napraw.

Peugeot Polska wraz ze swoimi partnerami handlowymi wypracowała formułę pierwszego konkursu blacharsko-lakierniczego w Polsce, a prawdopodobnie również w Europie. W tegorocznych zawodach uczestniczyły pary blacharz-lakiernik. Ocenie podlegała ich wiedza oraz efekty pracy.

W tym roku formuła konkursu została nieco zmieniona - zawody podzielono na trzy kategorie: najlepszy serwis blacharsko-lakierniczy, najlepszy blacharz oraz najlepszy lakiernik.

Pierwsza część konkursu (kategoria: najlepszy serwis) polegała na ocenie wiedzy teoretycznej i praktycznej blacharzy i lakierników, oraz organizacji i wyposażenia każdego audytowanego serwisu. Na wynik końcowy złożyła się suma punktów z audytów oraz średnia wyników osiagniętych przez lakierników i blacharzy z poszczególnych serwisów.

Drugą częścią konkursu były zmagania w kategoriach "Najlepszy Blacharz" oraz "Najlepszy Lakiernik". Startowali w nich fachowcy, którzy indywidualnie mieli najlepsze wyniki w pierwszej części, niezależnie od wyników swoich serwisów, uzyskanych w pierwszej części. Test teoretyczny dla blacharzy wymagał niemal inżynierskiej wiedzy na temat konstrukcji nadwozi. Zadania praktyczne wykraczały poza codzienne naprawy, wymagając użycia technologii, które dopiero zaczynają być wykorzystywane w tej branży.

Test dla lakierników to sprawdzian wiedzy wymaganej na przykład od ekspertów ubezpieczeniowych w zakresie wad powłok lakierowych, ich przyczyn powstania i możliwych sposobów usunięcia. Dodatkowo oceniano także praktyczne umiejętności w usuwaniu takich wad.

Wyniki w kategorii "Najlepszy Serwis Blacharsko-Lakierniczy Peugeot 2010"

1. miejsce: Magurka - Bielsko-Biała

2. miejsce: Motomarket - Poznań

3. miejsce: MiR Prasek - Radom

Zwycięzcy w kategorii "Najlepszy Blacharz Peugeot 2010"

1. miejsce: Paweł Leniart, Bielsko-Biała

2. miejsce: Zbigniew Jędrzejewski, Częstochowa

3. miejsce: Krzysztof Grudnik, Piotrków Trybunalski

Zwycięzcy w kategorii "Najlepszy Lakiernik Peugeot 2010"

1. miejsce: Piotr Bożyczko, Olsztyn

2. miejsce: Krzysztof Brzeźniak, Bielsko-Biała

3. miejsce: Marek Grzybowski, Płock