Na czele amerykańskiego konsorcjum Crown stoi były dyrektor Forda Michael Dingman. Ma on jednak poparcie szwedzkich inwestorów.

W ubiegłym miesiącu Ford wybrał już ofertę chińskiego konsorcjum Zhejiang Geely Holding Group. Nie podano jednak oficjalnie oferowanej ceny. Widomo jednak, że Ford kupił Volvo Car w 1999 roku za 6,45 mld dolarów.

W ramach restrukturyzacji, która pozwoli wyjść z kryzysu Ford sprzedał już luksusowe marki Aston Martin, Jaguar i Land Rover, a swoją przyszłość zamierza oprzeć jedynie na trzech markach – Ford, Lincoln i Merkury.

W ciągu trzech kwartałów 2009 roku Ford wygospodarował czysty zysk 997 mln dolarów, gdy dla porównania przed rokiem miał 161 mln dolarów straty. Wyniki uzyskano dzięki obniżeniu nakładów produkcyjnych oraz wzrostowi udziałów w rynku amerykańskim, co stało się możliwe dzięki rządowej pomocy przy zakupie nowych i złomowaniu starych samochodów.