Dzięki tej inwestycji w północno-zachodniej części miasta powstanie bezkolizyjny, trzypoziomowy węzeł drogowy.

Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Rondo Ofiar Katynia jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa.

Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie z wyspą centralną - głównie do obsługi komunikacyjnej przyległych terenów mieszkaniowych i komercyjnych. Na kierunku północ-południe, a więc w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne.

Władze Krakowa ogłosiły już przetarg na wykonawcę inwestycji. Zainteresowanie jest duże - wpłynęło dziewięć ofert, w których ceny wahają się od 121 do 151 mln zł, a terminy oddania inwestycji do użytku to koniec 2010 lub 2011 rok.

Ceny zaproponowane przez wykonawców są o kilkadziesiąt milionów złotych niższe od zakładanych wstępnie kosztów, które opiewały na ok. 180 mln zł. Kraków ma zarezerwowane na budowę trzypoziomowego ronda 141 mln zł na lata 2009-2011.

Miasto liczy, że wyda na inwestycję jeszcze mniej, bo w przebudowie układu komunikacyjnego chcą uczestniczyć także firmy mieszczące się w tym rejonie, m.in. hipermarkety. Deklarują one, że na organizację dojazdu do swoich obiektów dołożą około 20 mln zł. Podpisanie umowy z wykonawcą przebudowy ronda spodziewane jest w ciągu najbliższych kilku tygodni.