Jednak oprócz wymiarów znacznie zmienił się też design. Co prawda ostatnia generacja Punto po liftingu oraz przede wszystkim pokazana w marcu Croma już trochę przygotowywały nas do nowego oblicza Fiata (mowa o dużym wlocie powietrza do silnika), ale trzeba przyznać, że w małym samochodzie wysunięty do przodu "pysk" ļ la Maserati to zabieg bardzo odważny. Długa i opadająca przednia maska to również wymóg nowych przepisów dotyczących ochrony pieszych w trakcie kolizji. Projekt nadwozia Grande Punto pochodzi ze współpracy Centro Stile Fiat oraz Italdesign-Giugiaro. W Europie Zachodniej sprzedaż Grande Punto ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, w Polsce będziemy musieli poczekać na to auto do stycznia 2006 r.. Fiat przewiduje 4 wersje wyposażeniowe oraz 6 silników. Tylko 2 z nich to motory benzynowe: 1.2 8V/65 KM oraz 1.4 8V/77 KM. Resztę stanowić będą nowoczesne turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail. W znanym z mniejszej Pandy motorze 1.3 JTD moc zostanie podniesiona do 75 KM, a zupełną nowością ma być odmiana z turbiną o zmiennej geometrii łopatek, rozwijająca moc 90 KM. Oprócz jednostek 1.3 w ofercie będą także motory o pojemności 1,9 litra i mocach 120 i 130 KM. Wprowadzenie na rynek nowego modelu nie spowoduje zaprzestania produkcji i sprzedaży dotychczasowego Punto, które będzie dostępne z silnikami benzynowymi i dieslem 1.3 JTD. W ostatnich miesiącach koncern Fiata prezentuje już trzecią nowość (wcześniej Alfę 159 i Cromę), a zapowiadane są następne. Czyżby więc informacje o złej kondycji finansowej Fiata były mocno przesadzone, czy też pomógł zastrzyk pieniędzy z GM-u?
Kropka po raz trzeci
Rzeczywiście Grande! W stosunku do poprzednika nowy model znacznie urósł - długość zwiększyła się aż o 19 cm w stosunku do poprzednika w wersji 3-drzwiowej! Przy szerokości i wysokości zmiany są już minimalne - odpowiednio plus 2 i 1 cm. Rozstaw osi powiększono o 5 cm.