Ubezpieczenie assistance zapewnia ochronę kierowcy i pasażerom w czasie podróży w zakresie pomocy technicznej, holowniczej i medycznej oraz organizacyjnej np. dowóz paliwa lub organizacja transportu. Pomoc jest udzielana przez ubezpieczyciela w związku z wypadkiem drogowym, awarią auta, jego kradzieżą lub chorobą kierowcy czy pasażera. Polisa ta może mieć zastosowanie, ale nie musi, w pewnej, ustalonej odległości od miejsca zamieszkania ubezpieczonego.

Ciekawą sprawą jest zagadnienie posiadanie polis assistance a świadomym korzystaniem z niej. Zdaniem fachowców, mimo rosnącej świadomości ubezpieczeniowej Polaków, cały czas zdarza się, że kierowca nie wie, co robić w razie wypadku. Zamiast skontaktować się z ubezpieczycielem, szuka pomocy i dzwoni do rodziny, znajomych lub fachowców, a ma przecież wykupioną polisę assistance.

"Ubezpieczenie assistance jest oferowane przez PZU jako samodzielny produkt, niezależny od zawarcia ubezpieczenia komunikacyjnego w naszej firmie" - informuje Magdalena Olborska z Biura Prasowego PZU. W takim przypadku usługa ta - PZU Pomoc - jest płatna. Kierowcom firma oferuje usługi PZU Pomoc w pakietach do ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC. Pakiet Komfort dodawany jest gratis przy zakupie ubezpieczenia OC i AC. Pakiet Super jest dodatkowo płatny, jednak w tym przypadku ubezpieczony dostaje najszerszą ofertę pomocy.

Pakiet Super obejmuje naprawę pojazdu, holowanie bez limitu kwotowego do 150 km, dowóz paliwa, zmianę koła czy wymianę żarówek, naprawę rozładowanego akumulatora, otwarcie samochodu z zatrzaśniętymi kluczykami lub transport po zastępcze kluczyki. Kierowca otrzyma też m.in. możliwość wynajmu pojazdu zastępczego do 7 dni, nocleg do 3 dni, zmiennika dla siebie czy transport pasażerów do domu lub w dalszą trasę. Szeroka jest również oferta wsparcia medycznego, np. transport do szpitala specjalistycznego w przypadku nagłego zachorowania lub urazu ciała. Oferta w tym pakiecie obejmuje także złomowanie pojazdu.

W kwietniu tego roku ubezpieczenia komunikacyjne Warty zostało wzbogacone o nowe rozwiązania w assistance. "Rozszerzono wtedy zakres dostępnych dla klienta świadczeń i zwiększono limity na holowanie. Zniesiono też limity kilometrowe, co oznacza, że ubezpieczony otrzyma pomoc, nawet jeśli do zdarzenia dojdzie pod jego domem" - zapewnia Iwona Mazurek z Biura Public Relations TUiR Warta SA. Nowością jest także zapewnienie kierowcy i jego rodziny w razie potrzeby usług rehabilitacyjnych oraz pomoc psychologa. Wydłużono też do 10 dni możliwość świadczenia auta zastępczego.

Zakres pomocy Warta Moto - Assistance zależy od posiadanego wariantu i sum ubezpieczenia. Firma przygotowała cztery warianty: Standard, Srebrny, Złoty i Europa. "W nich wszystkich zastosowano bardzo szeroką definicję wypadku. Obejmuje ona, poza standardowo określanym na rynku zderzeniem pojazdu, także inne sytuacje powodujące unieruchomienie auta, jak wpadnięcie samochodu do wody czy kradzież jego części, np. koła" - podkreśla Iwona Mazurek.

"To co wyróżnia assistance w Link 4 to m.in. wiek samochodu wynoszący 15 lat, który może być objęty ochroną" - informuje natomiast Agata Wiśniewska, PR Manager z tej firmy ubezpieczeniowej. Można też otrzymać pomoc prawną. W jej skład wchodzi udział adwokata, np. gdy w związku z wypadkiem samochodu wskazanego w polisie ubezpieczeniowej, przeciwko kierowcy wszczęto postępowanie sądowe.

W ofercie Link 4 brak limitów kilometrów w przypadku awarii czy zatrzaśnięcia kluczyków. Oznacza to, że kierowca otrzyma pomoc także poza domem, ale i w garażu. Organizowana jest także pomoc w przypadku braku paliwa. Paliwo jest wtedy dostarczane w ilości umożliwiającej dojazd do najbliższej, czynnej stacji.

Polisę typu assistance Link 4 oferuje do OC zarówno samochodowego jak i przeznaczonego dla motocyklistów. Firma oferuje trzy podstawowe rodzaje ubezpieczeń assistance.

Program Pomocy, który jest dodawany automatyczne i bezpłatnie do polisy OC lub pakietu OC i AC. Produkt Auto Assistancev Kraj Pomoc 24 (dla kierowców poruszających się na terenie Polski) oraz Auto Assistance Europa 24 (z wyłączeniem m.in. Polski i Albanii).

Firma Liberty Direct oferuje przy zakupie OC jak i AC, możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia Premium Assistance, gwarantującego pomoc serwisową (dostarczanie części zamiennych), informacyjną i medyczną w razie awarii lub wypadku pojazdu zarówno na terenie Polski jak i Europy, w ramach jednego pakietu.

Jak można przeczytać na stronach internetowych ubezpieczyciela, pomoc ta obejmuje także przypadki polegające na awarii akumulatora, ogumienia, oświetlenia czy zatrzaśnięcia kluczyków, nawet jeśli zdarzą się one w miejscu zamieszkania. Pakiet usług assistance w Liberty Direct obejmuje także pomoc prawną, administracyjną oraz finansową.