Kto produkuje najlepsze samochody?

Na przestrzeni ostatnich lat widać, że różnica w trwałości między poszczególnymi markami się zaciera. To wynik globalizacji produkcji. Dziś samochody - i tych mniej, i bardziej renomowanych producentów - budowane są z tych samych części. Niestety, z ich trwałością bywa coraz gorzej. Znalazło to swoje odzwierciedlenie w aktualnym raporcie jakości Auto Świata, który w wielu przypadkach przełamuje pewne stereotypy. 25 najpopularniejszych producentów samochodów i pięć kategorii:  redaktorzy AŚ wzięli pod lupę typowe usterki, prześwietlili rodzaj i liczbę akcji przywoławczych, przeanalizowali raporty awaryjności przygotowane przez TÜV (od połowy 2011 do połowy 2012 r. niemiecki instytut wykonał 7,3 miliona przeglądów rejestracyjnych), a całość uzupełnili o wyniki testów przeprowadzone na dystansie 100 tys. km. Cóż, liczby mówią same za siebie - w najnowszym numerze Auto Świata znajdziecie najlepszą analizę rynku aut używanych. Zespół ekspertów z redakcji Auto Świata najwięcej uwagi poświęcił samochodom z przedziału wiekowego od trzech do siedmiu lat (w ich wypadku znaczenie mają też warunki gwarancyjne), ale nie zapomniał też o poważnych grzeszkach z przeszłości. Bowiem tego wymaga tego specyfika polskiego rynku aut używanych, na którym wciąż dużą część stanowią pojazdy w wieku powyżej 10 lat. Co w rankingu oceniała redakcja Auto Świata? TYPOWE USTERKI - Co się psuje w popularnych samochodach? To jedyna kategoria, w przypadku której sięgnięto dalej w przeszłość (nawet do 12-13 lat wstecz). Powód to specyfika polskiego rynku wtórnego, na którym leciwe auta wciąż stanowią dużą grupę. Udział w ocenie końcowej: 40 proc.AKCJE NAPRAWCZE - Czego dotyczyły, kiedy je ogłaszano? Czy miały wpływ na bezpieczeństwo jazdy? W zestawieniu ujęto też niektóre akcje ogłoszone na rynku niemieckim - wiele samochodów jeżdżących po polskich drogach pochodzi właśnie stamtąd. Udział w ocenie końcowej: 20 proc.RAPORT TÜV - Hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie, oświetlenie - tu chodzi o nasze wspólne bezpieczeństwo. W tym roku ocenę oparto o wyniki 7,3 miliona przeglądów rejestracyjnych przeprowadzonych przez niemiecki TÜV od połowy 2011 do połowy 2012 r. Udział w ocenie końcowej: 10 proc.TESTY DŁUGODYSTANSOWE 100 tys. km przejechane w dwa lata, kilkunastu kierowców, różne style jazdy - w tak ekstremalnych warunkach na jaw wychodzą wszystkie słabe punkty danego modelu. Udział w ocenie końcowej: 20 proc.WARUNKI GWARANCJI - Warunki gwarancji: jak chronieni są klienci danej marki? Z jakimi ograniczeniami i wyłączeniami trzeba się liczyć? Czy słynne 5- i 7-letnie okresy ochronne oferowane przez Koreańczyków mają odwzorowanie w rzeczywistości? Udział w ocenie końcowej: 10 proc.

Katalog Samochodów Auto Świat