Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Zdjęcia

Zdjęcia

Dostała zdjęcie z fotoradaru i się przeraziła. Sprawę zgłosiła do sądu

Dostała zdjęcie z fotoradaru i się przeraziła. Sprawę zgłosiła do sądu

Widok zdjęcia z fotoradaru zdecydowanie nikogo nie cieszy. Nic dziwnego. Fotografia zwiastuje bowiem mandat za przekroczenie prędkości. Tym razem jednak zupełnie co innego zdenerwowało kierowcę.

Pan Adam dostał list ze zdjęciem z fotoradaru. Co ma teraz zrobić i czy może się jakoś wybronić?

Pan Adam dostał list ze zdjęciem z fotoradaru. Co ma teraz zrobić i czy może się jakoś wybronić?

Fotoradarów na polskich drogach jest coraz więcej. To, że kiedyś dostaniemy mandat, jest dość prawdopodobne, w końcu każdy popełnia błędy. To spotkało pana Adama, który się zagapił i przekroczył nieznacznie dozwoloną prędkość. Zapytał nas, co ma teraz zrobić oraz czy jest szansa na uniknięcie mandatu. Odpowiadamy.

Oniemiała, gdy zobaczyła zdjęcie z fotoradaru. Jest "mistrz drugiego planu"

Oniemiała, gdy zobaczyła zdjęcie z fotoradaru. Jest "mistrz drugiego planu"

Widok zdjęcia z fotoradaru zdecydowanie nikogo nie cieszy. Nic dziwnego. Zdjęcie zwiastuje bowiem mandat za przekroczenie prędkości. Tym razem jednak było zupełnie inaczej. Niemka nawet pochwaliła się w sieci swoją fotografią z fotoradaru. A wszystko za sprawą przypadkowego bohatera, który szybko zaskarbił sobie ogromną sympatię wśród internautów.

Kierowcy byli zaskoczeni, nawet ci jadący przepisowo

Kierowcy byli zaskoczeni, nawet ci jadący przepisowo

Pod koniec lutego 2022 r. na tzw. "zakręcie mistrzów", znajdującym się na rudnickim odcinku Drogowej Trasy Średnicowej, zaczął działać fotoradar. Miał dyscyplinować kierowców, by przestrzegali obowiązującego ograniczenia prędkości, ponieważ w tym miejscu dochodziło do bardzo wielu kolizji. Ostatnio odstraszał jednak zbyt mocno.

Fałszowali zdjęcia z badań technicznych. System je akceptował...

Fałszowali zdjęcia z badań technicznych. System je akceptował...

Prawo w Rosji zobowiązuje do robienia zdjęć pojazdów wraz z diagnostą podczas wykonywania badań technicznych. Rosjanie jednak i to próbują obejść — wystarczy skleić kilka zdjęć w jedno, prawda? Choć efekt takiej sklejki przeważnie nie jest najlepszej jakości...

Wojskowe pojazdy pojawią się na polskich drogach. Ważny apel armii

Wojskowe pojazdy pojawią się na polskich drogach. Ważny apel armii

Już 1 maja 2022 r., na drogi niemal całej Polski wyjedzie wiele kolumn pojazdów wojskowych. Wzmożony ruch będzie odbywał się w związku z zaplanowanymi ćwiczeniami. Wojsko apeluje, aby chronić dane dotyczące przejazdów kolumn wojskowych i nie robić im zdjęć oraz nie rozprzestrzeniać informacji na ich temat.

Takiego mandatu z fotoradaru się nie spodziewał. Nie mógł uwierzyć w to, co zobaczył

Takiego mandatu z fotoradaru się nie spodziewał. Nie mógł uwierzyć w to, co zobaczył

Mandat z fotoradaru może przydarzyć się każdemu, kto przekroczy prędkość, czy przejedzie na czerwonym świetle i znajdzie się w zasięgu takiego urządzenia. Pewien Niemiec jednak nie mógł uwierzyć w to, jaki mandat dostał, a dokładniej w to, co sprzęt uwiecznił na zdjęciu.

Wiemy, jak wygląda wyczekiwany SUV od Ferrari! Wyciekły zdjęcia Purosangue

Wiemy, jak wygląda wyczekiwany SUV od Ferrari! Wyciekły zdjęcia Purosangue

Z fabryki w Maranello wyciekły właśnie zdjęcia pierwszego SUV-a Ferrari. Wyczekiwane przez najbogatszych tego świata Ferrari Purosangue będzie wyglądać jak skrzyżowane SF90 Stradale i 296 GTB z GTC4 Lusso. Tylko czy nieco wyższa i napompowana karoseria wystarczy, by klienci rzeczywiście wzięli to auto za SUV-a?

Do 2 lat więzienia za fotografowanie ofiar wypadków – Niemcy zaostrzyli przepisy

Do 2 lat więzienia za fotografowanie ofiar wypadków – Niemcy zaostrzyli przepisy

Bundestag przegłosował przepisy pozwalające surowo karać gapiów, którzy wpadną na pomysł fotografowania lub nagrywania ofiar wypadków drogowych. Od teraz będzie to przestępstwo, za które grozi nawet do dwóch lat wiezienia. Podobna kara będzie obowiązywać za tzw. upskirting.

Chińska marka BYD już w Polsce

Chińska marka BYD już w Polsce

Pierwsze modele chińskiej marki BYD otrzymały europejską homologację. Są to w pełni elektryczne modele: osobowy BYD E6 i autobus BYD K9. Otwiera to możliwość zakupu tych w pełni ekologicznych pojazdów już od dziś. Obecnie modele BYD E6 i K9 mogą być już swobodnie rejestrowane w Polsce i innych krajach Europy. Polska, będąca ważnym europejskim rynkiem, została wybrana jako jeden z pierwszych krajów, do którego trafił od połowy maja homologacyjny samochód BYD E6. Samochód będzie w Polsce do połowy czerwca, po czym trafi do kolejnych krajów Europy. W ciągu miesięcznej obecności modelu E6 Spółka Automotive Europe Corporation, generalny przedstawiciel marki BYD na Polskę, prowadzi  testy z potencjalnymi klientami. Pierwsze wrażenia testujących są bardzo pozytywne. Model BYD E6 osiąga zasięg ponad 300 km po jednym, pełnym cyklu ładowania. Czas ładownia uzależniony jest od stosowanej ładowarki i wynosi  6 godzin przy standardowej ładowarce o mocy 10 kW, 40 minut przy stosowaniu najmocniejszej stacji szybkiego ładowania (100 kW). Testowany obecnie samochód jest wyposażony w szybką ładowarkę o mocy 40 kW, która pozwala naładować w pełni baterie tego auta w czasie 2 godzin. Firma BYD jest producentem samochodów zarówno z napędem tradycyjnym, hybrydowym jak i elektrycznym. BYD posiada w swojej ofercie samochody różnych klas, począwszy od małych miejskich aut, aż po duże limuzyny i SUV-y. BYD jest również producentem nowoczesnych w pełni elektrycznych autobusów miejskich, które...

Volkswagen Golf Variant już w Polsce!

Volkswagen Golf Variant już w Polsce!

W polskich salonach Volkswagena rozpoczęto przyjmowanie zamówień na nowego Golfa Varianta. Samochód ten miał premierę przed kilkoma tygodniami podczas salonu samochodowego w Genewie. Pierwsza generacja Golfa Varianta pojawiła się na rynku dokładnie przed 20 laty. Od tego czasu sprzedanych zostało ponad 1,8 mln egzemplarzy tej wersji Golfa. Nowy Golf Variant to sportowy i wszechstronny samochód, łączący niskie wartości zużycia paliwa z dynamiką i dużymi możliwościami aranżacji wnętrza. Po raz pierwszy w historii model ten (spektrum mocy 85 KM do 150 KM) będzie oferowany także jako oszczędna wersja TDI BlueMotion. W tym przypadku Golf Variant o mocy 110 KM, z manualną, 6-biegową skrzynią biegów zużywa średnio 3,3 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 87 g/km) i jest najoszczędniejszym Golfem Variantem w historii. W Genewie premierę będzie miał także napędzany na wszystkie koła Golf Variant 4MOTION. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów). Na zewnątrz mierzący 4562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść...

Golf na bazie whiskey

Golf na bazie whiskey

Wraz z prawdziwymi koneserami smaku przepłynęła setki mil morskich z Irlandii i Szkocji do Stanów Zjednoczonych. Tu zyskała szlachetny i dostojny smak oraz głębia aromatu. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie przedstawicieli tego trunku jest produkowany w amerykańskim stanie Tennessee Jack Daniel`s. To właśnie whiskey była główną inspiracją tuningowej metamorfozy GOLFa V autorstwa Adriana z Wrocławia. Bez wątpienia jest to samochód, który nie tylko świetnie wygląda, ale i doskonale smakuje! Auto na przestrzeni w ciągu 4 lat przeszło trzy metamorfozy, za każdym razem zachwycając i przykuwając uwagę nie tylko fanów tuningu. Punktem wyjścia zmian była whiskey - dokładniej rzecz ujmując: Jack Daniels, który jest ulubionym trunkiem właściciela. Dlatego pierwszym krokiem było przerobienie auta z wersji europejskiej na amerykańską. Doszedł przedni zderzak od VW Jetty oraz pełen chromowany grill bez charakterystycznego dla naszego kontynentu miejsca pod rejestrację. Następnie seryjnie montowane światła zmieniono na oryginalne bi-xenony z wersji r32. Gładki z założenia tył auta stracił wycieraczkę, ale zyskał efektowny zderzak z wersji GTI USA - pospawany w taki sposób, by zamaskować otwory na wydechy. Całość dopełnia blenda CARACTERE   w dolnej części klapy bagażnika oraz dyskretna lotka - także firmy CARACTERE. Tylne światła zmieniono na charakterystyczne dla VW Passata. Na boku karoserii zagościły oryginalne progi z wersji GTI/R32. Nie mogło także zabraknąć...

Peugeot 308 na zdjęciach

Peugeot 308 na zdjęciach

Nowy Peugeot 308 stanowi uosobienie rozpoczętej kilka lat temu przez Peugeot strategii, która zakłada wejście do wyższych sektorów rynku. Podstawowe założenie konstrukcyjne modelu, które zdominowało wszelkie działania projektantów i konstruktorów, to zapewnienie najwyższych standardów jakości. Każdy element i podzespół Peugeot 308 został starannie opracowany i wykonany z należytą starannością. Jak zapewnia producent, nowy Peugeot 308 ma wszystkie cechy, jakich oczekuje się od pojazdu z segmentu C, czyli kompaktowe nadwozie (długość: 4,25 m oraz wysokość: 1,46 m), przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik (470 litrów mierzone do poziomu rolety). Model ten ma przyciągnąć do marki Peugeot nowych klientów. Dzięki kompaktowym wymiarom i atrakcyjnym proporcjom Peugeot 308 może się pochwalić wyrazistą, muskularną i dynamiczną sylwetką. Kolejnym elementem, który wyróżnia nowego Peugeota 308, jest oświetlenie. Przód pojazdu zdobią lampy wykonane w technologii LED, dostępne w standardzie w wyższych opcjach wyposażenia. W tylnej części nadwozia odnajdziemy charakterystyczny dla marki potrójny "ślad pazurów" świateł wykonanych w technologii LED, podkreślających nowoczesny i dynamiczny charakter pojazdu. We wnętrzu znajdziemy rozwiązanie, które sprawdziło się w mniejszym 208. Mowa o niewielkiej kierownicy, która potęguje wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem oraz umieszczonych wysoko zegarach, umożliwiających odczyt danych o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Innym...

Ford Mondeo II - reaktywacja

Ford Mondeo II - reaktywacja

Trudno uwierzyć, że ten nowocześnie wyglądający samochód o świetnej aerodynamicznej sylwetce podkreślonej przez zmodyfikowane nadwozie, które wzbogaciło się w subtelne spojlery, to zwykły Ford Mondeo. Co więcej, to nawet nie jest "ten lepszy" Ford Mondeo IV, produkowany od 2007 roku. Ba, nie jest to także Ford Mondeo III, którego lata świetności przypadły na okres między 2001, a 2007 rokiem. Niech nikogo nie zmylą te pozory. Mamy bowiem do czynienia z Fordem Mondeo II z 1998 roku. Tak, ten wóz ma piętnaście lat! Co prawda jest to wersja ST 24 z 2,5-litrowym, benzynowym silnikiem V6 o mocy 170 KM, ale zawsze to piętnaście lat! A jednak, jak on pięknie wygląda! Nadwozie auta ma metalizowany ciemnoczerwony lakier, a wszystkie plastikowe elementy, oprawy reflektorów, lusterka boczne wykończone zostały w jasnobeżowym kolorze, zbliżonym do kolorów wnętrza. Świetną prezentację auta dopełniają ulubione przez fanów Forda w Anglii felgi BK Racing. W samochodzie zastosowano wiele zmian, które wpływają na jego sylwetkę i czynią go autem wyjątkowym wśród Fordów. Posiada zawieszenie gwintowane, niespotykane w tym modelu i przerobione z Volkswagena. Zlikwidowane zostały klamki tylnych drzwi oraz listwy odbijające, a  seryjne lusterka i reflektory zastąpiły produkty firmy Morette znane z wyjątkowego designu. Zlikwidowane też zostały boczne światła kierunkowe, oznaczenie marki i modelu, a także wycieraczka na tylnej szybie. Lampy tylne zostały przyciemnione.  Z kolei wnętrze samochodu...

Toyota GT-86 Orlen Teamu - 1000 KM mocy!

Toyota GT-86 Orlen Teamu - 1000 KM mocy!

- Stworzyliśmy najbardziej konkurencyjny i najmocniejszy drifterski projekt w Polsce - mówi o nowej Toyocie GT86 Kuby Przygońskiego Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN. Samochód w akcji będzie można zobaczyć już 17 i 18 maja w Kielcach, podczas drugiej tegorocznej eliminacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Na tor w Kielcach zawodnik ORLEN Team wyjedzie nową Toyotą GT86 po raz pierwszy. To obecnie najmocniejsze drifterskie auto w stawce. Prace nad jego budową trwały przez ostatnie osiem miesięcy. W efekcie stworzono innowatorski projekt bazujący na najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych. Konstrukcja powstała w Polsce, w stacji dealerskiej Toyota Marki. - Dla PKN ORLEN drift od kilku lat jest ważną dyscypliną, w oparciu o którą budujemy silną więź z kibicami w kraju. To jednocześnie sport, który cieszy się bardzo dynamicznym przyrostem fanów. Stworzyliśmy najbardziej konkurencyjny i najmocniejszy drifterski projekt w Polsce. Teraz czekamy na efekt bezpośredniej konfrontacji tego samochodu z konkurencją podczas zbliżającej się rundy Driftingowych Mistrzostw Polski - powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN. - Idea budowy tak silnego auta zrodziła się podczas zawodów w zeszłym roku. Obserwowaliśmy jak szybko technologia idzie na przód i niestety okazało się, że mój poprzedni samochód - kultowa Toyota AE 86 - to za mało, by zwyciężać. Praca nad projektem trwała osiem miesięcy. Wyszliśmy od bazowej Toyoty...

Kia Pride (test używanego)

Kia Pride (test używanego)

Samochody rodem z Korei Południowej przez długie lata pracowały na to, by stać się synonimem tandety i wyrobu samochodopodobnego. Dziś koreańskie urządzenia do przemieszczania się z 90. lat możemy kupić w cenie przyzwoitego telefonu komórkowego. Jednym z powszechniejszych okazów azjatyckiej fantazji z ubiegłego stulecia jest Kia Pride. Miejski wehikuł zaprojektowany został wedle, wydawać by się mogło, najlepszych prawideł. Pudełkowate nadwozie Kii Pride, typowe dla ówczesnych konstrukcji (oferowany był trzy/pięciodrzwiowy hatchback, kombi oraz mało urodziwy sedan), zapewniało minimum funkcjonalności i komfortu. Wówczas żaden z azjatyckich producentów nie projektował samochodów z myślą o europejskiej, wymagającej klienteli. Wnętrze egzotycznego "koreańczyka" prezentuje przyzwoitą ergonomię, wszystkie przełączniki i suwaki zlokalizowano w zasięgu ręki prowadzącego. O jakości zastosowanych materiałów nawet nie warto wspominać, przeto lepszych tworzyw używa się do produkcji chińskich zabawek. Jednak nie o to chodzi w małym miejskim aucie, kosztującym około 2 tysięcy złotych. Najważniejszym argumentem "za" jest przestrzeń jaką oferuje wnętrze. Przy odrobinie dobrej woli i samozaparcia Kią pojadą cztery osoby - oczywiście do pobliskiego centrum handlowego. Dalsze eskapady przewidziane są tylko dla dwóch osób, zajmujących względnie wygodne przednie fotele. Niestety na tym kończą się atuty nadwozia, będącego powodem największych drwin. Pierwszą rzeczą, jaką winniśmy zweryfikować...

Mercedes Klasy S W 140 (test używanego)

Mercedes Klasy S W 140 (test używanego)

Luksusowe limuzyny minionych lat nawet dziś cieszą się ogromną popularnością wśród motomaniaków szukających nietuzinkowego wehikułu do czystej rekreacji. Takim modelem jest Mercedes Klasy S. Poszukując niegdysiejszego auta prezesa, prezydenta czy przeciętnego kościelnego dostojnika, na pierwszy plan wysuwa się BMW serii 7, arystokratyczny Jaguar XJ i ostentacyjny Mercedes klasy S. O ile wyroby Bawarczyków, jak i Brytyjczyków, przejawiają znamiona sportowego ducha, o tyle S-klasa już nie - przecież nie wypada. Ostatni pancerny, w kwestii konstrukcji i trwałości mechaniki, flagowy model Mercedesa w oficjalnej sprzedaży pojawił się w 1991 roku, schodząc ze sceny dopiero w 1998 roku. Wieloletnie prace nad W140 zaowocowały ociężałą sylwetką, pieszczotliwie porównywaną do bunkra i przez to wzbudzającą powszechny respekt. W ofercie znalazły się dwie wersje - standardowa SE z rozstawem osi 304 cm, oraz przedłużana SEL 314 cm. Kanciaste, pozbawione nieprzystających reprezentacyjnej limuzynie ozdobnych detali, nadwozie skrywało iście prezydencki przepych (oczywiście w zależności od życzenia klienta) i przestrzeń. O ergonomicznym miejscu pracy szofera nie można powiedzieć złego słowa, przeto gwarantuje niespotykaną w innych ówczesnych Mercedesach wygodę bez względu na rozmiary. Przedział pasażerski okupowany w 90. latach przez możnych tego świata zasłynął niemal nieograniczoną przestrzenią. Standardowo do dyspozycji była trzyosobowa kanapa, rzecz jasna pokryta wysokogatunkową skórą,...

Skoda Octavia Kombi (pierwsza jazda)

Skoda Octavia Kombi (pierwsza jazda)

Najnowsze kombi Skody zostało zaprezentowane po raz pierwszy zaledwie kilka tygodni temu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Dzisiaj, podczas jazd testowych w Austrii mieliśmy okazję przekonać się, jak sprawuje się najmłodsze dziecko twórcy Bugatti Veyrona. "Volkswagen nie jest zadowolony" - to usłyszałem podczas kolacji prasowej od jednego z przedstawicieli Skody, który w luźnej atmosferze odpowiadał na nasze dociekliwe pytania. Pytanie dotyczyło rozwoju marki Skoda i pojawienia się nowej Octavii, która przestała już “usychać w cieniu Golfa i Audi" i staje się mocnym konkurentem tego pierwszego, czerpiąc pełnymi garściami z dorobku Grupy VAG. Linia nowej Octavii Combi jest dziełem zespołu stylistów pod wodzą Jozefa Kabana, twórcy wspomnianego Bugatti Veyrona. Octavia Kombi została przez producenta mianowana “mistrzem przestronności". Auto znacznie urosło stając się “maxi-kompaktem". Rozstaw osi jest dłuższy prawie o 11 cm niż w poprzednim modelu (2 686 mm w stosunku do 2 578 mm). Całkowita długość nowej Octavii kombi wynosi 4.659 mm. Trzecia generacja jest więc o 90 mm dłuższa niż poprzednia. Pojemność bagażnika zwiększyła się w porównaniu z dotychczasową Octavią Kombi o pięć litrów (teraz wynosi 610 litrów). Po złożeniu oparcia kanapy pojemność bagażnika kombi zwiększa się do 1740 litrów (dotąd 1655 litrów). Oparcie kanapy w nowej Octavii kombi można wygodnie złożyć do strony komory bagażnika, ciągnąc za uchwyt. Po dodatkowym złożeniu oparcia fotela pasażera można...

Chevrolet Trax (pierwsza jazda)

Chevrolet Trax (pierwsza jazda)

Segment niewielkich SUV-ów już od jakiegoś czasu jest ważnym elementem strategii każdego, chcącego się liczyć producenta. Klienci chętniej wybierają bowiem mniejsze samochody, a wyniki sprzedaży tego segmentu nie poddają się ogólnemu spadkowi sprzedaży nowych samochodów. Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska nowemu modelowi Chevroleta. Chevrolet Trax, mierzy 4,2 m długości, 1,7 m szerokości i 1,6 m wysokości. Bryła jest zgrabnie zarysowana, a wyraźne przetłoczenia podkreślają nadają niewielkiej bryle powagi, optycznie powiększając samochód. Wnętrze bez problemów pomieści czteroosobową rodzinę. Zadbano o wystarczającą ilość miejsca zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów. Użytkownik ma do wyboru osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń, a z tyłu znajduje się gniazdko prądu o napięciu 230V, które pozwala na ładowanie laptopa oraz innych urządzeń elektronicznych bez konieczności stosowania adapterów. Wśród licznych schowków rozmieszczonych w kabinie pasażerskiej znalazły się m.in. specjalne szuflady pod fotelami oraz dwa schowki umieszczone przed pasażerem, z których jeden wyposażono w wejścia USB oraz Aux, pozwalające podłączyć iPody, smartfony oraz inne urządzenia elektroniczne. Przestrzeń ładunkowa w bagażniku może zostać powiększona do 1 370 litrów, a pod podłogą bagażnika umieszczono dodatkowy schowek. Tylna kanapa w Traxie jest dzielona w stosunku 60/40, natomiast w wyższych wersjach wyposażenia fotel pasażera siedzącego z przodu...

Hyundai ix35 Fuel Cell (pierwsza jazda)

Hyundai ix35 Fuel Cell (pierwsza jazda)

Hyundai ix35 Fuel Cell to pierwszy seryjnie produkowany samochód wykorzystujący technologię wodorowych ogniw paliwowych, która w praktyce łączy zalety pojazdów spalinowych i elektrycznych. Jako pierwsza redakcja w Polsce przetestowaliśmy ten samochód! Gdyby nie oznaczenie na klapie bagażnika oraz okleiny na nadwoziu seryjny Hyundai ix35 Fuel Cell jest niemal nie do odróżnienia od klasycznego odpowiednika z silnikiem spalinowym. Zasadnicze zmiany odkryjemy dopiero gdy zajrzymy do bagażnika i pod maskę. W okolicach tylnej osi i pod podłogą bagażnika zamontowano dwa zbiorniki na wodór o pojemności 144 litrów, które mogą pomieścić 5,64 kg tego gazu (pod ciśnieniem 700 bar, 70 MPa). Prowadzenie Hyundaia ix35 Fuel Cell nie różni się niczym od jazdy samochodami na prąd, ponieważ do wprawiania pojazdu w ruch służy motor elektryczny o mocy 100 kW (136 KM). Po ruszeniu towarzyszy nam więc głównie cisza lub niewielki szum toczących się opon i powietrza opływającego nadwozie. Z racji zastosowanych technologii samochód waży 1830 kg, czyli od 200 do 500 kg więcej niż klasyczny odpowiednik zasilany benzyną lub olejem napędowym. Mimo to Hyundai ix35 Fuel Cell okazuje się żwawy przy niskich prędkościach, w czym zasługa maksymalnego momentu obrotowego 300 Nm dostępnego natychmiast po naciśnięciu pedału gazu. Rzut oka w dane katalogowe: samochód rozpędza się do setki w 12,5 sekundy i osiąga maksymalnie 160 km/h. To w rodzinnym crossoverze w zupełności wystarczy. Zasięg pojazdu jest zbliżony...
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech