Polscy importerzy i dilerzy sprzedali od stycznia do czerwca 2010 roku 158 305 nowych samochodów i jest to o 10,5 tys. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku.

Liderem pozostaje Skoda, która co prawda sprzedała o 1 tys. aut mniej niż przed rokiem, ale o 4,8 tys. więcej niż drugi w tym rankingu Fiat. Najpopularniejszym modelem producenta z Mlada Boleslav pozostaje Skoda Octavia, która stanowi 40 proc. sprzedaży oraz Fabia – 32 proc. Największy spadek w porównaniu do 2009 roku odnotowały dwie marki – Fiat (-24,33 proc.) i przezywająca światowy kryzys Toyota (-22,18 proc.).

Trzy marki z pierwszej dziesiątki tego rankingu, które odnotowały wzrost sprzedaży to: Peugeot (+5,88 proc.), Renault (+3,48 proc.) i Kia (+0,44 proc.). W czerwcu 2010 roku największą miesięczną sprzedaż osiągnęła Skoda – 3131 aut. Najdynamiczniejszy wzrost miesięcznej sprzedaży z topowej dziesiątki odnotował Opel – 2538 szt. (+53,35 proc.), ale rekordzista pozostaje Saab (+450 proc.), Mini (+150 proc.) i Smart (+120 proc.).

Z marek luksusowych w czerwcu 2010 roku wyniki w stosunku do poprzedniego miesiąca poprawiły takie marki jak m.in. Volvo (+42,15%; 18. pozycja), Porsche (+27,45%; 28. pozycja), LandRover (+25,00%; 26. miejsce), oraz BMW (+16,00%; 17. lokata). Sprzedaż od początku roku większości producentów aut z segmentu premium jest nadal wyższa niż rok temu, głównie dzięki dobrej sprzedaży egzemplarzy z kratką.

Marka Sprzedaż I-VI 2010 Sprzedaż I-VI 2009 Zmiana % Udział 2010 Udział 2009
Skoda 18 245 19 298 -5,46 11,53 11,43
Fiat 13 376 17 676 -24,33 8,45 10,47
Volkswagen 12 515 14 216 -13,97 7,91 8,42
Ford 12 443 13 377 -6,98 7,86 7,92
Toyota 12 252 15 745 -22,18 7,74 9,32
Opel 11 627 12 623 -7,89 7,34 7,47
Renault 9 354 9 039 3,48 5,91 5,35
Kia 8 078 8 043 0.44 5,10 4,76
Peugeot 6 389 6 405 -0,27 4,04 3,79

Źródło: samar