W styczniu i lutym 2009 roku rosyjski rynek zanotował spadek sprzedaży nowych samochodów. Jednak kilku importerów sprzedało znacznie więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Największy wzrost sprzedaży odnotował francuski Citroen, który sprzedał w tym kraju aż o 99 proc. więcej nowych samochodów. Volkswagen poprawił swoje wyniki o 45 proc., Peugeot o 45 proc., a Škoda o 24 proc. Wzrasta sprzedaż modeli luksusowych.
Według analityków, największy spadek sprzedaży (do 60 proc.) oczekiwany jest w tym kraju na przełomie maja i czerwca.
Najpopularniejsze modele w Rosji -MarkaModelstyczeń 2009Styczeń 20081.LadaPriora/110805776262.LadaSamara7911128163.Lada2105/21076283123754.LadaKalina481658435.FordFocus452243746.ChevroletLacetti307243157.ToyotaCamry247117358.ChevroletNiva233929859.GAZ LCVGazelle2191666910.Mazda321531985
Według analityków PricewaterhouseCoopers sprzedaż nowych samochodów w 2009 roku może w Rosji być mniejsza o 25 – 50 proc. Największy producent AvtoVAZ planuje obniżenie tegorocznej produkcji z 940 000 do 590 000 egz. W lutym sprzedaż tej marki spadła o 37 proc. w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku.