Kierownictwo włoskiego koncernu podjęło decyzję o sprzedaży Lancii Ypsilon w wielkiej Brytanii i Irlandii z logo Chryslera, co powinno pomóc w pozyskaniu większej liczby klientów przyzwyczajonych do amerykańskiej marki.

Natomiast amerykański szef Lancii i Chryslera Olivier Francis zdementował informacje o planowanym wprowadzeniu do sprzedaży w USA i Kanadzie modeli Ypsilon i Delta. Mała Lancia mogłaby konkurować z Fiatem 500, co ze względów ekonomicznych nie byłoby wskazane. Pierwotnie planowano dołączenie do amerykańskiej oferty Lancii Epsilon w 2013 roku.

Lancia Delta otrzyma amerykańskiego odpowiednika w wersji sedan, kombi i hatchback w 2013 roku. W ofercie Chryslera pozostanie model 200, który w 2013 roku zastąpiony zostanie nowym modelem na platformie D-Evo przejętej od Fiata, facelifting sedana 300 i MPV Town & Country.

Za dwa lata ofertę poszerzy crossover, który powstanie na bazie Jeepa Cheronee, zbudowany na tej samej platformie co nowy SUV Alfa Romeo.

Fakty te potwierdzają weryfikację planów Fiata na najbliższe lata, które sa już bardziej ostrożniejsze niż wcześniej zapowiadano.