Rustykalny offroad z Wysp Brytyjskich rozpoczyna właśnie kolejny rok modelowy swej niekończącej się opowieści. Pod maską pojawia się nowy 4-cylindrowy silnik wysokoprężny common-rail o pojemności 2,4 l, 6-stopniowa skrzynia biegów z nowym zestopniowaniem, a we wnętrzu nowa deska rozdzielcza i trzeci rząd siedzeń.
Następcę pierwotnego Land Rovera, który zadebiutował w roku 1948, zaprezentowano w roku 2002, od tego czasu auto sprzedaje się w ilości 25 tys. sztuk rocznie. Samochód, który jest popularny głównie w wojsku, organizacjach humanitarnych czy u przedsiębiorców pracujących w trudno dostępnym terenie, otrzymał w roku modelowym 2007 nowy silnik wysokoprężny. Konstrukcja bazuje na jednostce Forda z blokiem ze stopu żeliwa i 16-zaworową głowicą. Bezpośredni wtrysk paliwa common-rail pochodzi od Denso, a turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek od Garretta. Moc maksymalna silnika to 122 KM, ale 90 % maksymalnej mocy dostępne jest w zakresie od 2200 do 4350 obr./min. Moment obrotowy dochodzi do 360 Nm przy 2000 obr./min, ale co najmniej 315 Nm dostępne jest od 1500 do 2700 obr./min. Silnik zmodyfikowano specjalnie do wykorzystania w Defenderze. Uszczelnienie i układ smarowania skonstruowano tak, by jednostka mogła bez problemu pracować także przy dużych przechyłach, silnik również jest przystosowany do spalania gorszej jakości oleju napędowego.
Sześciostopniowa skrzynia biegów ma dzięki krótszemu pierwszemu i długiemu szóstemu biegowi większy zakres przełożeń. Zmiany stylistyczne są prawie niewidoczne: maskę auta przestylizowano, by mogła pomieścić nowy silnik.
Wewnątrz znalazła się zupełnie nowa deska rozdzielcza, którą zamontowano na sztywnej stalowej poprzeczce, co zabronić ma skręcaniu karoserii i z tym związanemu trzeszczeniu plastikowych elementów. Kokpit zapożyczono z Discovery 3, podróżni mają do dyspozycji kilka nowych schowków i jedną z dwu wersji konsoli centralnej.
Zestaw audio po raz pierwszy w Defenderze używa wyżej umieszczonych głośników wysokotonowych, zapewniając optymalny dźwięk zestawu. Źródłem dźwięku może być teraz także zewnętrzny odtwarzacz, który można podłączyć poprzez uniwersalne złącze.
W nowej desce rozdzielczej zamontowano nowy system wentylacji, który dostarcza do wnętrza o 50 % więcej powietrza. Podczas chłodnej pogody podróżni docenią o 40 % szybsze ogrzewanie (system osiąga teraz o 12°C wyższą temperaturę maksymalną), klimatyzacja jest również o połowę szybsza i jest w stanie schłodzić wnętrze o 7°C więcej niż dotychczas. Nowe są również bardziej ergonomiczne fotele i zagłówki. Dla Defendera 110 jest do dyspozycji również trzeci rząd siedzeń.
Defender dostępny będzie z trzema rozstawami osi, w 14 różnych wersjach nadwoziowych od zupełnie zamkniętych po pickupy i wersje ze zdejmowanym dachem.