Logo
WiadomościAktualnościLanos w wersji rajdowej

Lanos w wersji rajdowej

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Koncepcja umożliwienia młodym zawodnikom startu w niedrogim w zakupie i relatywnie bardzo tanim w rajdowym utrzymaniu samochodzie szybko zwróciła uwagę środowiska rajdowego na popularne na naszych szosach Lanosy.Rodziło się jednak pytanie, jak sprawdzony na zwykłych drogach Lanos będzie spisywał się w ekstremalnych rajdowych warunkach.

Lanos w wersji rajdowej
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Lanos w wersji rajdowej

Takich doświadczeń do tej pory nie posiadano.Rajdowy Puchar Lanosa zadebiutował w sezonie 2000 podczas Rajdu Polski. Od tej pory ma swoje stałe miejsce i jest postrzegany jako ważny element w polskim sporcie samochodowym. Idea pucharu zyskała duże zainteresowanie wśród zawodników i kibiców, rokując tym samym szansę na zwiększenie liczby kierowców i samochodów startujących w kolejnych edycjach.Odpowiednie przygotowanie do sportu rajdowego to zadanie niełatwe i złożone. Mimo to w krótkim terminie powstało kompleksowe opracowanie, które posłużyło jako wytyczne przy przebudowie seryjnych Lanosów na samochody rajdowe. Wszelkie niezbędne akcesoria zostały zamówione u najbardziej renomowanych europejskich producentów.Daewoo Lanosy startujące w pucharze to typowe pięciodrzwiowe auta z silnikiem 1,6 l o mocy 106 KM i z seryjną skrzynią biegów. Otrzymały tylko utwardzone zawieszenie, wzmocniony układ hamulcowy oraz takie elementy bezpieczeństwa jak: klatka, fotele kubełkowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i system gaśniczy. O swym rajdowym Lanosie opowiada jeden z czołowych zawodników pucharu, Andrzej Spława-Neyman: "Dla mnie starty w pucharze markowym, to jedyna możliwość uczestniczenia w rajdach na poziomie mistrzostw Polski. Lanosa kupiłem w ubiegłym sezonie i w trakcie całego roku eksploatacji na drogach Polski, a przede wszystkim na odcinkach specjalnych rajdów prawie nic nie musiałem wymieniać. Trzy razy wyciągałem skrzynię biegów i okazało się, że poza synchronizatorem dwójki niczego nie trzeba było ruszać. Rajdówkę kupiłem po preferencyjnej cenie, z pełnym wyposażeniem bezpieczeństwa, które normalnie kosztuje tyle co cały "cywilny" samochód. Dodatkowo podczas każdej eliminacji mamy szansę wygrać nagrody pieniężne, które w wielu wypadkach pozwalają na zwrot kosztów. Daewoo stworzyło nam bardzo komfortową sytuację."

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: