Napęd hybrydowy Lexusa IS 300h został specjalnie opracowany z myślą o maksymalnej trwałości i jak najniższych wymaganiach w zakresie obsługi technicznej.

Spore oszczędności można uzyskać na samych wydatkach na części zamienne. Konstrukcja zespołu napędowego jest bezsprzęgłowa. Funkcje rozrusznika i alternatora realizowane są przez odpowiednie podzespoły napędu hybrydowego, co eliminuje potrzebę serwisowania i wymiany tych elementów przez cały okres eksploatacji samochodu. Stosowany tradycyjnie w innych samochodach pasek napędowy rozrządu został zastąpiony bezobsługowym łańcuchem.

Napęd hybrydowy ma również pozytywny wpływ na zużycie hamulców i ogumienia. Dzięki temu, że pierwsza połowa każdego hamowania realizowana jest za pomocą funkcji wytracania prędkości z odzyskiem energii, ogranicza to zużycie zarówno klocków, jak i tarcz hamulcowych. Przez 90 tys. km przebiegu IS 300h nie wymaga wymiany tarcz hamulcowych i zużyje zaledwie jeden komplet klocków hamulcowych.

Również żywotność opon IS 300h będzie znacznie wydłużona, a komplet opon wytrzyma ponad 90 tys. km przebiegu.

Rygorystycznie weryfikowany pod względem wydajności i trwałości akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania samochodu. Połączenie żywotności tego elementu ze skróconymi czasami serwisowania stawia koszty obsługi technicznej IS 300h na bardzo niskim poziomie.

Napęd hybrydowy Lexus Hybrid Drive stał się obecnie mocną alternatywą dla konwencjonalnych silników spalinowych nie tylko pod względem wydajności i przyjazności dla środowiska naturalnego, ale również ekonomiczności, na którą składają się niskie zużycie paliwa i niewielka utrata wartości rynkowej.

Wstępne szacunki Eurotaxu na rynku polskim prognozują, że najnowszy Lexus IS300h będzie miał najlepszą w swojej klasie wartość rezydualną po okresie 3 lat i 120 tys. km przebiegu. Dane te potwierdzają wzrost akceptacji konsumentów dla napędów hybrydowych.

Niska emisja CO2 na poziomie 99 g/km –wynika z bardzo niskiego zużycia paliwa 4,3 l/100 km. Model IS 300h łączy niskie koszty eksploatacji ze znacznymi korzyściami podatkowymi w wielu europejskich krajach. Niestety jeszcze nie w Polsce.

W Wielkiej Brytanii, na przykład, zarówno właściciele flot samochodowych, jak i kierowcy samochodów firmowych korzystają z wyraźnie korzystniejszej taryfy podatkowej, niż ma to miejsce w przypadku napędzanych silnikiem diesla konkurentów w tym segmencie. W trakcie 3-letniej umowy leasingowej właściciel floty samochodowej zaoszczędzi 657 funtów, natomiast kierowcy samochodów firmowych zapłacą o 1,9 tys. funtów mniej podatku dochodowego.

We Francji nabywca modelu IS 300h uzyskuje premię Eco Bonus w wysokości 4 tys. euro oraz oszczędności podatkowe około 1,2 tys. euro.

W Hiszpanii, z racji pełnozakresowego napędu hybrydowego nowemu sedanowi Lexusa przysługuje 75 proc. ulgi w podatku drogowym przez 5 lat – dającej w sumie 600 euro oszczędności – z której skorzystać mogą również nabywcy używanych IS 300h. Hiszpańscy kierowcy samochodów z napędem hybrydowym korzystają również z niższych opłat parkingowych i preferencyjnych stawek za drogi płatne.

Bardzo powoli podejmowane są decyzje przez władze polskich miast dające przywileje właścicielom samochodów hybrydowych. Bezpłatne parkingi dla samochodów z napędem hybrydowym emitujących poniżej 100g/km  CO2 w miejscach objętych opłatą oferuje jedynie Tarnów, Szczecin i Katowice.