Lexus zapowiedział swój udział w 24 godzinnym maratonie na niemieckim torze Nürburgring, który odbędzie się w dniach 22-25 maja 2008. Firma chce przy tej okazji uzyskać cenne dane, które posłużą do dalszego stojenia techniki nowego modelu LF-A – 2-miejscowego coupe klasy premium.
Ponieważ model LF-A nie jest przygotowywany jako samochód wyścigowy, żeby mógł stanąć na starcie wyścigu, musi zostać wyposażony w wymagane elementy bezpieczeństwa. Tak więc w środku znajdziemy klatkę rurową, od spodu specjalny zbiornik paliwa oraz inne rozwiązania chroniące kierowcę w razie wypadku.
Karoseria studium LF-A ma 4460 mm długości, 1895 mm szerokości i 1219 mm wysokości i zbudowana jest na podwoziu z rozstawem osi 2610 mm. Samochód miałby osiągać prędkość maksymalną 320 km/h. Z przodu, między przednią osią i kabiną pasażerską umieszczono 10-cylindrowy silnik o pojemności poniżej 5 l, który produkuje "ponad 368 kW (500 KM)". Skrzynia biegów umieszczona jest przy tylnej osi (układ typu transaxle), dzięki czemu uzyskano lepsze rozłożenie masy.
Lexus LF-A na rynek ma trafić pod koniec bieżącego roku.
Źródło: Toyota