Lightning GT jest bardzo mocnym samochodem sportowym z napędem elektrycznym, podobnie jak medialnie bardziej znany Tesla Roadster. Lightning GT oferuje jednak o wiele wyższą moc, dokładnie 522 kW (710 KM) produkowanych przez cztery osobne silniki elektryczne o mocy 130,5 kW każdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu odpadła potrzeba zastosowania niektórych tradycyjnych części, takich jak dyferencjały, skrzynia biegów czy wał napędowy – moc poszczególnych silników reguluje w czasie rzeczywistym elektronika. Wysoki moment obrotowy 750 Nm dzięki linearnej charakterystyce silników elektrycznych dostępny jest w zasadzie od zaraz. Czas potrzebny do przyśpieszenia od 0 do 96 km/h (0-60 mph) wynosi zaledwie 4 sekundy.
Ciekawostką w modelu Lightning GT są jego baterie. Nie chodzi o konwencjonalne ogniwa, ale o nowy rodzaj baterii nazwanych NanoSafe. Baterie NanoSafe produkowane są za pomocą nanotechnologii na bazie metatytanianów. Ich gwarantowana żywotność wynosi 12 lat, co w porównaniu do aktualnych baterii oznacza wyraźny postęp. Dodatkowo Lightning obiecuje 85% procentową pojemność po 15 tys. doładowaniach. Ładowanie baterii trwa zaledwie 10 minut, a zasięg auta wynosi do 400 km.
Firma Lightning zaczęła przyjmować zamówienia już pod koniec zeszłego roku, produkcja pierwszych egzemplarzy powinna rozpocząć się już w tym roku. Chociaż producent opublikował kolejną serię fotografii (pod artykułem), nie jest na razie znany ostateczny wygląd auta.