Ostatnie samochody koncepcyjne Saaba – 9-X BioHybrid oraz 9-4X BioPower sygnalizują, że głównym celem szwedzkiego producenta samochodów jest wkroczenie do wszystkich głównych segmentów światowego rynku samochodowego

Saab XWD związany z symbolem czterocylindrowego silnika turbo

Model roku 2009, Saab 9-3 w wersjach SportSedan oraz SportKombi uzupełnia serię XWD, otrzymując opcjonalnie silniki o pojemności 2.0 l turbo i mocy 210 KM, obok najlepszego w swej klasie silnika Aero 2.8 V6 turbo o mocy 280 KM. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) oraz sportowe podwozie są także dostępne w tej ofercie.

Saab BioPower dodany do osiągów Aero

Saab stoi na czele sektora samochodowego dzięki silnikom BioPower, które zapewniają większą moc podczas zasilania przyjaznym dla środowiska bioetanolem (E85), będącym paliwem odnawialnym. Ta unikalna technologia Flex-fuel jest teraz dostępna w wersji Aero, w modelach 9-3 i 9-5.

Prezentacja najnowszych samochodów koncepcyjnych Saaba

9-X BioHybrid prezentuje wizję przyszłego samochodu kompaktowego Saaba, a 9-4X BioPower Concept jest zapowiedzią zbliżającego się wkroczenia do segmentu samochodów typu crossover - wykorzystując oryginalne skandynawskie motywy stylistyczne i demonstrując przyszły rozwój wydajnej technologii systemu napędowego. Mają pomóc marce spełnić obietnicę dotyczącą wejścia do wszystkich ważniejszych segmentów rynku samochodowego wraz z wyróżniającymi ją samochodami klasy Premium.

Wzmocniony najlepszy silnik 2.8 V6 turbo dla wersji Aero

Silnik o mocy 280 KM/206 kW i momencie obrotowym 400 Nm oferowany jest teraz w samochodach z napędem na przednią oś, jak i napędem na wszystkie koła (Saab XWD) serii 9-3. Sportowe zawieszenie, opracowane dla modelu Turbo X Limited Edition, dostępne jest dla samochodów z układem napędowym XWD.