Firma LTI (London Taxi International) powstała w roku 1984 przez połączenie kilku firm produkujących taksówki, przede wszystkim firmy Carbodies, której w latach 80. przekazano produkcję modelu Austin FX4. Dziś chodzi o jedynego producenta samochodów pozostającego w rękach Brytyjczyków, chodzi zarazem o jedyną spółkę produkującą samochody w Coventry, które wcześniej było centrum brytyjskiego przemysłu samochodowego. W Londynie, jak i w całej Wielkiej Brytanii można spotkać kilkadziesiąt tysięcy taksówek marki LTI, samochody eksportowane są do 60 krajów świata, a od roku 2006 na licencji auto produkowane jest przez chińskie Geely.

TX4 to trzecia generacja nowoczesnego następcy Austina FX4, poprzedzały go podobnie wyglądające modele TX1 (1997-2002) i TXII (2002-2007). Napęd zapewnia 4-cylindrowy turbodiesel VM Motori o pojemności 2,5 l (75 kW/102 KM; 240 Nm). Samochód o masie 1900 kg w eksploatacji miejskiej zużywa średnio 10 l na 100 km, zaś w cyklu mieszanym wynosi 8 l/100 km. Do wyboru jest automatyczna lub manualna skrzynia biegów, obie z pięcioma przełożeniami. Oferta obejmuje trzy poziomy wyposażenia, a oprócz tradycyjnego czarnego jeszcze 11 innych kolorów nadwozia. Cena podstawowa wynosi 29 tys. funtów (ok. 150 tys. zł).

Firma twierdzi co prawda, że głównym powodem umieszczenia flagi na atrapie chłodnicy i dachu było podbudować na duchu Brytyjczyków borykających się z kryzysem gospodarczym, w rzeczywistości chodzi raczej o zwiększenie zainteresowania samymi taksówkami. Na wyjątkowości dodaje temu modelu ograniczenie ilości egzemplarzy. TX4 z Union Jack sprzedawane będzie wyłącznie u wybranych dealerów marki. Wszystkie egzemplarze dostarczone zostaną w marcu, dopłata za flagę wynosi 375 funtów (ok. 2000 zł).