Camaro jest odpowiedzią koncernu General Motors na reinkarnację sławnych modeli jak Ford Mustang i Dodge Challenger. Producent również wśród głównych konkurentów upatruje Nissana 350Z.
Nowy model otrzyma do wyboru trzy silniki, które będą współpracowały z sześciostopniową przekładnią. Podstawowy, to sześciocylindrowy o pojemności skokowej 3,6 l, przeznaczony dla modeli LT i LS.Ma on moc 224 kW i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Będzie dostępny z manualną skrzyniąAysin-Warner AY6 i z automatem Hydra-Matic 6L50.
Ośmiocylindrowe jednostki z technologią odłączania cylindrów przeznaczone są do najdroższych wersji Camaro SS. Silnik 6.2 LS3, który znamy już z najnowszej generacji Corvette, ma moc 314 kW i maksymalny moment obrotowy 553 Nm. Dostępny będzie z manualną przekładnią Tremec TR6060.
Premierę ma silnik 6,2 L99 o mocy 299 kW i maksymalnym momencie obrotowym 535 Nm, który na tylne koła będzie przenosiła automatyczna przekładnia Hydra-Matic 6L80.
Camaro zbudowany został na nowej platformie GM Zeta, z niezależnym zawieszeniem obu osi. Standardem będą tarczowe hamulce Brembo na wszystkich kołach oraz system stabilizacyjny i sportowe zawieszenie.
Z porównania dokonanego z niedawno prezentowanym challengeem wypada lepiej Camaro, który jest o prawie 100 kg lżejszy i jego sześciocylindrowa wersja ma też o 38 kW wyższą moc.
Camaro Convertible uosabia najlepsze cechy amerykańskiego dziedzictwa Chevroleta. „Camaro wywołuje reakcję emocjonalną" - mówi Ed Wellburn, wiceprezes GM, odpowiedzialny za międzynarodowy design. „To pojazd, dla którego chce się zrobić miejsce w garażu".
Może nadeszła już pora, aby odrzucić w kąt stare puszki z farbą i zorganizować giełdę rzeczy używanych, tym samym robiąc miejsce dla Camaro, wszak charakterystyczny pomarańczowo czarny samochód koncepcyjny przeciera szlak dla wersji produkcyjnej, której sprzedaż rozpocznie się w USA w przyszłym roku. Początkowo w sprzedaży pojawi się model coupe, a następnie na rynek najprawdopodobniej zostanie wprowadzony model przypominający samochód koncepcyjny.
Najważniejszą wiadomością dla brytyjskich nabywców jest fakt, że Camaro będzie również sprzedawany w ich kraju, a europejskie dostawy rozpoczną się najprawdopodobniej w 2010 roku.
Akcenty w stylu retro są charakterystyczne dla samochodu koncepcyjnego. Ich korzenie sięgają pierwszego pokolenia Camaro, które zadebiutowało na rynku w 1967 roku.
Dalsze szczegóły dotyczące wersji produkcyjnych samochodu zostaną potwierdzone w okresie poprzedzającym wprowadzenie go na rynek. Produkcja samochodu w USA przewidziana jest na połowę 2009 roku.