Samochód, który przed premierą wszyscy nazywali Eagle, w końcu nazwano mianem jednego z portugalskich miast – Evora. Duży Lotus, który jest pierwszą zupełnie nową konstrukcją od przedstawienia pierwszego Elise w roku 1995, dopełni w ofercie mniejsze modele Elise, Exige i Europa. Unikatowym rozwiązaniem na obecnym rynku samochodów sportowych jest połączenie wnętrza 2+2 z silnikiem przed tylną osią.
Model Evora zaprojektowano zgodnie z główną regułą brytyjskiej marki, która nakazuje osiągnąć jak najniższą masę konstrukcji. Modułowe nadwozie z aluminium jest lekkie, łatwe do naprawienia i oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki temu prototyp z 6-cylindrowym silnikiem cechuje masa własna na poziomie 1350 kg. Chodzi o wstępne dane, które w wersji seryjnej mogą się nieco zmienić.
Silnik o pojemności 3,5 l pochodzi od Toyoty. Przeprowadzono w nim jednak wiele zmian, dzięki którym jednostka lepiej wkręca się na wysokie obroty. Moc maksymalna wynosi 206 kW (280 KM), a maksymalny moment obrotowy sięga granicy 342 Nm. Lotus przewiduje, że prędkość maksymalna wyniesie ok. 260 km/h, a od 0 do 100 km/h auto przyśpieszać będzie poniżej 5 sekund.
Skrzynia biegów jest 6-stopniowa manualna i również pochodzi z firmy Toyota. Lotus przygotowuje również przekładnię z krótszymi przełożeniami, która będzie alternatywą dla kierowców wymagających jeszcze lepszych właściwości sportowych. Układ hamulcowy tworzą wiercone tarcze o średnicy 350 mm z przodu i 322 mm z tyłu oraz 4-tłoczkowe zaciski AP Racing.
Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszej połowie przyszłego roku. Oprócz wersji 2+2 dostępna będzie również wersja z 2-miejscowym wnętrzem i bagażnikiem zamiast tylnych siedzeń. Roczna produkcja powinna wynieść ok. 2000 egz.
Lotus Evora powstanie w przyszłości również jako roadster, a także w wersji topowej z mocniejszym silnikiem. Dyrektor generalny firmy Lotus Mike Kimberley oznajmił dodatkowo, że w najbliższych pięciu latach spółka przedstawi kolejne dwa nowe modele.