Tym samym załoga zespołu Fiat Castrol Rally Team rozpoczyna starty w pełnym cyklu RSMP 2007.

Dziś rozpoczął się kolejny sezon rajdowy, w którym biorą udział samochody wystawiane przez Fiat Auto Poland. Przez ostatnie trzy lata na polskich odcinkach specjalnych można było oglądać Punto Super 1600. Teraz nadszedł czas na najnowszy samochód rajdowy z włoskiej stajni – Fiata Punto Super 2000. Pojawienie się tego auta w pełnym cyklu RSMP jest jednym z elementów nowej strategii Fiata oraz promocji nowych modeli specjalnych, które w ofercie pojawią się jeszcze w roku 2007 (w tym kultowych sportowych maszyn spod znaku Abarth). To także ważny krok do zacieśnienia współpracy z paliwowym koncernem BP i jedną z jego marek Castrol.

Prace nad programem rajdowym Fiata Punto Super 2000 w Polsce trwały od kilku miesięcy. Dziś wiadomo już na pewno, że Maciej Lubiak i Sebastian Rozwadowski oficjalnie rozpoczynają starty w barwach zespołuFiat Castrol Rally Team i począwszy od Rajdu Magurskiego będą rywalizować w czołówce klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski.

Start Macieja Lubiaka w Rajdzie Magurskim ma podwójne znaczenie. To nie tylko debiut młodego rajdowca za kierownicą nowego Fiata, ale także pierwszy rajd na śniegu, w którym weźmie udział Punto Super 2000. Samochód świetnie dotąd sprawdzał się na szutrach i asfaltach, na śniegu pojedzie jednak po raz pierwszy.

-Przed rajdem przeszliśmy dwa dni testów w warunkach „bojowych” – ocenia MaciejLubiak. Pierwsze kilometry nie były łatwe, bo samochód jest wymagający, a trasa – przy ciągle zmieniającej się aurze i licznych przeszkodach – na pewno nie ułatwiała mi nauki. Mam duże doświadczenie, ale Punto to samochód dla mnie nowy i jeszcze się do niego nie zdążyłem przyzwyczaić. Podczas testów bardzo pomogli mi inżynierowie Procaru. Ich podpowiedzi i moje wyczucie pozwoliły nam na wstępne ustawienie auta. Mam nadzieję, że zrobiliśmy to skutecznie, ale wynik w Rajdzie Magurskim nie jest dziś najważniejszy. Samochód debiutuje na śniegu, wymaga też ode mnie więcej niż rajdówki, którymi jeździłem wcześniej. Punto prowadzi się jak inne samochody z napędem na wszystkie koła, ale jego silnik lubi obroty. Świetnie sprawdza się architektura kabiny Punto. Myślałem, że odsunięte do tyłu fotele sprawią mi sporo kłopotów, bo będę miał gorszą widoczność. Tymczasem samochód jest świetnie zbalansowany, prowadzi się spokojnie, a na zakrętach jest bardzo łatwy do utrzymania w ryzach. Udowodniłem to już podczas testów, kiedy z przejazdu na przejazd notowałem coraz lepsze czasy i jeździłem jeszcze bardziej dynamicznie.

- Chciałbym przywieźć punkty z Gorlic, ale Rajd Magurski ma nam posłużyć przede wszystkim zbieraniu doświadczeń – uzupełnia Maciek. Oczywiście każdy kierowca chce wygrać, ale na to mam jeszcze czas. Póki co musimy się zgrać i nauczyć pracy w nowym zespole. Na razie nie ma z tym żadnych problemów. Jestem bardzo zadowolony z tego, że trafiłem do takiej organizacji. Mam wsparcie i pomoc, wszyscy są zaangażowani. To dobrze rokuje na cały nadchodzący sezon.

- Długo czekałem na ten moment – dodaje Sebastian Rozwadowski. Teraz nie mogę się już doczekać wyjechania na odcinki i gestu sędziego, który pokaże – start! Warunki nie są łatwe, bo pogoda w Beskidzie Niskim szaleje i jest całkowicie nieprzewidywalna. Nie bardzo wiadomo, w jakich warunkach przyjdzie nam walczyć – na mrozie i na śniegu, a może w deszczu lub odwilży? Dla nas oznacza to więcej emocji. Mamy nowy samochód, sami się do siebie dopasowujemy. Z tego wniosek – rajd na pewno będzie ciekawy. Nie chciałbym prorokować ani dawać obietnic bez pokrycia, ale wiem, że będziemy się starać i postaramy się pojechać jak najszybciej.

Start zespołu Fiat Castrol Rally Team w Rajdzie Magurskim czynnie wspierają firmy: Castrol Lubricants, Generali, Fiat Auto Poland, Fiat Bank Polska, Pirelli oraz Reebok.

Castrol w Polsce

Firma Castrol jest obecna w Polsce od 1923 roku. Od samego początku jej produkty zyskały uznanie polskich klientów. Druga wojna światowa przerwała oficjalną obecność firmy Castrol w Polsce, chociaż sama marka znana była kierowcom, a produkty często sprowadzano w prywatnym imporcie.

W latach siedemdziesiątych oleje Castrol pojawiły się w oficjalnej sprzedaży za pośrednictwem sieci sklepów Pewex. W 1982 roku powstało biuro przedstawicielskie firmy Castrol pod nazwą Burmah Oil, które przekształcono później w samodzielnie działającą firmę Burmah Castrol Poland, a następnie w Castrol Polska. Czternastego marca 2000 oficjalnie ogłoszono, że firma BP osiągnęła porozumienie dotyczące wykupienia całości udziałów Castrol Polska. W wyniku globalnego przejęcia Castrol Lubricants należy obecnie do grupy BP. Od 1 stycznia 2001 w Polsce Castrol i BP stanowią biznesową jedność.

Procar

Włoska firma wespół ze specjalistami Fiata od wielu lat przygotowuje samochody rajdowe. W zakładzie znajdującym się w miejscowości Pistoia powstają Fiaty Punto Super 1600 i najnowsze Punto Super 2000. Samochody Procaru można było wielokrotnie oglądać w Polsce. Włoscy specjaliści obsługiwali Punto Super 1600 Sebastiana Frycza oraz Punto Super 2000, którym Paolo Andreucci rywalizował w ubiegłorocznym Rajdzie Barbórka.

Sołowow zadebutuje już na Rajdzie Elmot

Wicemistrzowie Polski Michał Sołowow i Maciej Baran rozpoczynają współpracę z Fiatem. Załoga zespołu „Fiat Cersanit Rally Team” zadebiutuje za kierownicą Fiata Punto Super 2000 już podczas wiosennego Rajdu Elmot. Michał i Maciek będą rywalizować o tytuł mistrzów Polski oraz wystąpią w wybranych rundach Mistrzostw Europy.

- Bardzo się cieszę, że zostaliśmy zaproszeni do współpracy z Fiat Auto Poland – ocenia Michał Sołowow. Fiat jest firmą o wieloletnich tradycjach rajdowych, zarówno w Polsce jak i na świecie, co gwarantuje nam dostęp do najlepszego fabrycznego samochodu. Fiat Punto Super 2000 jest w tej chwili najbardziej zaawansowanym projektem, jeżeli chodzi o nową klasę. W ubiegłym sezonie Giandomenico Basso zdobył tytuł Mistrza Europy już w pierwszym roku startów nowego modelu. To świadczy o wielkim potencjale, który mamy nadzieję wykorzystać. Nowe Punto okazało się nie tylko bardzo szybkie, ale niezawodne i konkurencyjne w stosunku do samochodów grupy N. Teraz będziemy mieć możliwość skorzystania z wiedzy doświadczonego, fabrycznego zespołu. Rywalizując w Mistrzostwach Europy przekonaliśmy się jak ważna jest pomoc i wsparcie ze strony „fabryki". Dzięki powołaniu zespołu Fiat - Cersanit Rally Team, mamy nadzieję, że uda nam się osiągnąć wspólny sportowy sukces. Jest to dla nas prawdziwe wyzwanie.

- Sezon zapowiada się naprawdę interesująco: nowy samochód i nowy zespół - dodaje Maciek Baran. Mieliśmy już okazję testować Punto S2000 i wrażenia są bardzo pozytywne. To rajdówka z "krwi i kości", która udanie łączy najlepsze elementy z aut S1600 i grupy „N". Nowym samochodem wystartujemy w pierwszej rundzie ME, w Rajdzie Mille Miglia, a w RSMP już w Rajdzie Elmot. W planach mamy pełny cykl Mistrzostw Polski i Europy. Oczywiście naszym nadrzędnym celem jest walka o tytuł mistrzów kraju. Czeka nas sporo pracy w tym roku...