Luksus w nowym stylu: Aston Martin Rapide kontra Porsche Panamera Turbo

Auto Świat
W niemieckim samochodzie niczego nie pozostawiono przypadkowi. Gdy w Porsche projektuje się 4-drzwiowe coupé, musi być ono przydatne do codziennego użytku. Dlatego Panamera wygląda tak, jak wygląda. W stuttgarckim Zuffenhausen piękno dozwolone jest tylko wtedy, jeśli ma konkretny cel. Podczas tworzenia designu ważną rolę odgrywały nie tylko względy estetyczne, lecz także cztery duże walizki podróżne i umieszczony na tylnym siedzeniu manekin o słusznych rozmiarach ówczesnego prezesa Wendelina Wiedekinga.Także Ulrich Bez jest Niemcem. Szef angielskiego Astona Martina, dawniej członek zarządu ds. technicznych w Porsche, ma ambicję wytwarzania jeszcze lepszych samochodów sportowych niż te dziesiątej marki w grupie Volkswagena. Rapide’em brytyjski producent z tradycjami chce udowodnić, że udane sportowe coupé nie składa się wyłącznie z zaawansowanej techniki, lecz stanowi także połączenie emocji z niczym nieporównywalną przyjemnością prowadzenia.Porsche Panamera to samochód sportowy o czworgu drzwiach... Panamera nie jest klasyczną pięknością. Za to trudno jej odmówić przestronności, funkcjonalności i dopracowania. Na tylnych siedzeniach można usiąść i je opuścić bez maltretowania kręgosłupa. Pozycja siedząca na dwóch osobnych fotelach jest tak wygodna, że gdyby zdarzyło się to w pociągu lub samolocie, przewoźnicy żądaliby za nią dopłaty. Bagażnik „łyka” 445 l. Niejedna luksusowa limuzyna byłaby szczęśliwa, gdyby mogła zaoferować w tylnej części kabiny tyle miejsca, co ten niemiecki „wieloryb”.

Katalog Samochodów Auto Świat