Magneti Marelli, członek grupy Fiat Group, chce poprzez wspólne przedsięwzięcie z chińskim SAIC wejść na tamtejszy rynek z własną konstrukcją sterowania zrobotyzowaną przekładnią Freechoice. Chodzi o automatyczny system elektrohydrauliczny, który można zainstalować w jakiejkolwiek manualnej skrzyni biegów. Różne typy przekładni automatycznych, dwusprzęgłowych, zrobotyzowanych czy CVT są w Chinach bardzo popularne i oczekuje się dalszy wzrost ich sprzedaży (ich przewidywany udział w rynku nowych samochodów w roku 2014 powinien wynosić ok. 35 %).

Włosi wybrali SAIC, gdyż chodzi o jeden z największych chińskich koncernów samochodowych z silnym wsparciem rządu oraz firmę z bogatym doświadczeniem z projektami typu joint venture, zawartymi m.in. z firmami Volkswagen i General Motors. Oprócz tego Magneti Marelli jest dostawcą nawigacji do samochodów marki Roewe, następcy brytyjskiego Rovera. Partnerem Magneti Marelli w zakresie skrzyni biegów jest spółka-córka SAIC Shanghai Automobile Gear Works (SAGW).

Udziały we wspólnym przedsięwzięciu obie spółki dzielą po połowie. Fabryka stanie w pobliżu Szanghaju, a produkcja powinna się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Docelowo zakład ma produkować 350 tys. przekładni rocznie.