Gdy kilka lat temu Maybach wyjeżdżał na drogi, Mercedes (właściciel marki) był pełen optymizmu i myślał, że nie będzie mógł się opędzić od klientów chcących baaardzo przedłużoną i baaardzo drogą klasę S w dwóch kolorach.
Niestety, klienci nie dotarli do salonów sprzedaży Maybacha, bo częściej bywali u Rolls-Royce’a. Zweryfikowało to plany firmy i zmusiło ją, by nie wzbogacać oferty o superluksusowe coupé i superluksusową terenówkę. Ale co się odwlecze…
Firma Xenatec poprosiła Maybacha, by ten pozwolił jej na bazie modelu 57S budować coupé. Obie firmy się dogadały, więc niedługo będzie można kupić Maybacha Xenateca Coupé za prawie 2,8 miliona złotych.
Powstanie tylko sto sztuk tego modelu.Auto jest czteroosobowe, o 20 cm krótsze niż limuzyna i nieco od niej szersze, dwukolorowe i wyposażone w 20- lub 21-calowe koła. Pod maską silnik V12 o mocy 613 KM (około 5 s do setki, maksymalnie 275 km/h). Mnie się podoba.