Główną nowością w gamie Mazdy Premacy jest nowy, topowy silnik benzynowy. Dotychczas był nim silnik 2,0i (107 kW/145 KM, 185 Nm), zaś najszybszą odmianą całej linii modelowej był mocniejszy z dwóch wysokoprężnych 4-cylindrowców 2,0 MZR-CD (105 kW/143 KM, 360 Nm).
Nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindrów 2,0 DISI (Direct Injection Spark Ignition) oferuje moc maksymalną 111 kW (151 KM) przy 6200 obr./min i moment obrotowy 193 Nm przy 4000 obr./min. Chociaż podobna technika pracuje też pod maską sportowej Mazdy 6 MPS, w minivanie określono inne cele, tak więc całość zorientowana jest bardziej komfortowo i oszczędnie.
Kolejną nowością jest 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów z możliwością zmiany biegów na kierownicy, dwa nowe odcienie lakieru i opcjonalna skórzana tapicerka.