Design zewnętrzny auta nie zmienił się nijak radykalnie. Najbardziej widoczną zmianą jest przestylizowany przedni zderzak i zmieniona atrapa chłodnicy. Większość klientów kupuje Mazdę 5 dla jej przesuwanych tylnych drzwi, doskonałych właściwości jezdnych i przestrzeni wewnętrznej, które jeszcze bardziej ulepszono.
Przesuwane drzwi w nowym modelu mogą być obsługiwane elektronicznie za pośrednictwem przycisku we wnętrzu lub zdalnym sterowaniem. Mazda obiecuje, że elektrycznie sterowane drzwi zamykają się w czasie mniejszym niż 5 sekund i automatycznie zatrzymają się, jeśli natkną na przeszkodę.
Do doskonałej 2-litrowej jednostki wysokoprężnej dołączył zmodyfikowany silnik benzynowy 2.0 MZR. W ramach modernizacji silnik otrzymał elektroniczną przepustnicę i system sekwencyjnej zmiany faz rozrządu (S-VT) poprawiający przebieg momentu obrotowego wraz ze zwiększającymi się obrotami. Dwie nowe skrzynie biegów (6-biegowa ręczna jako standard i 5-biegowy automat opcjonalnie) dostarczają autu nadzwyczajną dynamikę. Nowy silnik 2.0 MZR cechuje także o 4% niższe zużycie paliwa.
Piątka w standardzie oferuje nową nawigację DVD z 7-calowym dotykowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym na konsoli centralnej. Monitor wyświetla także obraz z kamery cofania. Dalszą nowością jest możliwość podłączenia odtwarzacza MP3, zmieniarka na 6 CD czy system bluetooth z przełącznikami na kierownicy.
Wnętrze Mazdy 5 jest teraz jeszcze bardziej wyciszone i komfortowe, dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań, jak np. izolacja Thinsulate® w podsufitce, która obniża hałas podczas jazdy.