Pod nazwą Biante, która według firmy Mazda jest anagramem angielskiego słowa ambient (po polsku otaczający), ukrywa się duże 8-miejscowe MPV klasycznej koncepcji. Design łączy filozofię Mazdy zoom-zoom z funkcjonalnymi proporcjami. Nic w tym dziwnego, gdyż autorem niekonwencjonalnego auta jest Iwao Koizumi, który zaprojektował m. in. pierwszą generację modelu Mazda 6 i crossover CX-7.
Biante na pierwszy rzut oka zaskakuje przeszkloną powierzchnią. Rozpoczyna się ona nietypowo na przednich lampach, które bezpośrednio nawiązują do bocznych szyb płynnie przechodzących aż na klapę bagażnika. Wewnątrz znajdziemy fotele w układzie 2+3+3. Miejsce pracy kierowcy tworzy 3-ramienna kierownica i zestaw wskaźników pośrodku deski rozdzielczej pod przednią szybą. Przestrzeń wewnętrzna ma być największa w klasie.
Przednie fotele tradycyjnie w klasie MPV oddzielono uliczką, a na ich bokach zamontowano odchylane podłokietniki. Dostęp do dwóch tylnych rzędów, tworzonych dzielonymi kanapami, możliwy jest poprzez przesuwane drzwi boczne. Fotele trzeciego rzędu można odchylić do góry, a drugi rząd przesunąć zupełnie do tyłu. Podróżni zyskują w ten sposób ogromną przestrzeń na nogi.
Mazda Biante trafi na rynek w drugiej połowie bieżącego roku i będzie przeznaczona wyłącznie na rynek japoński. Rozmiary i informacje o silnikach dostępne będą później.