Za kierownicami przekazanych latem 2009 r. samochodów zasiadają koszykarze, trenerzy oraz pracownicy klubu. Na ulicy łatwo zidentyfikować „koszykarskie” Mazdy, gdyż zostały charakterystycznie oklejone w barwach Asseco Prokom Gdynia. Szczególną uwagę przykuwa duża pomarańczowa piłka w tylnej części auta. Dzięki niej zawodników na ulicach rozpoznają nie tylko wierni kibice, ale również osoby na co dzień nieco mniej interesujące się sportem.

Mazdy we flocie Asseco Prokom to efekt sportowej pasji właściciela trójmiejskiego salonu dealerskiego – Bogdana Goworowskiego.

„Do tej pory wspieraliśmy wiele wydarzeń sportowych, choć nie na taką skalę. Gdy pojawił się pomysł współpracy z Asseco Prokom, szybko doszliśmy do porozumienia z klubem i nawiązaliśmy współpracę, z której jesteśmy bardzo zadowoleni. Dzięki temu przedsięwzięciu Mazda zdecydowanie zyskała na popularności w Trójmieście”, mówi Adam Braumberger z działu marketingu i PR firmy BMG Bogdan Goworowski.

Umowa pomiędzy klubem a BMG podpisana została na okres roku. W zamian za przekazanie samochodów, logo firmy znajduje się na bandach reklamowych podczas spotkań, których Asseco Prokom jest gospodarzem, a także na plakatach i biletach na mecze.

Jednym z koszykarzy na co dzień zasiadających za kierownicą Mazdy3 jest Lorinza Harrington Junior, amerykański rozgrywający gdynian. Prowadzi on czarnego, pięciodrzwiowego hatchbacka, wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów. „To naprawdę dobre auto! Lubię to jak jeździ – ma świetne zawieszenie oraz elastyczny silnik. Samochodem jeżdżę głównie po mieście, a w dużym ruchu automat jest nieoceniony. Bardzo podoba mi się także system audio w mojej Mazdzie – przed treningiem lubię puścić sobie muzykę Black Eyed Peas, która dodaje mi energii”, mówi Lorinza Harrington.

Trudno wyobrazić sobie lepszy test na przestronność auta, niż oddanie go w użytkowanie koszykarzowi o wzroście oscylującym wokół dwóch metrów. Jak się okazuje w przypadku Mazdy3, nie ma powodów do obaw. „W swoim samochodzie czuję się naprawdę wygodnie, moja Mazda oferuje zaskakująco dużo miejsca, zarówno na nogi, jak i nad głową” deklaruje Daniel Ewing, Amerykanin, który podobnie jak Harrington gra na pozycji rozgrywającego Asseco Prokom. Jeździ on złotym sedanem, również w wersji z automatyczną skrzynią biegów. „W samochodzie bardzo podoba mi się też jego wygląd – jest doskonale zaprojektowany” dodaje Ewing.

Z kolei Piotr Szczotka, skrzydłowy gdynian, w pierwszej kolejności zwraca uwagę na bezpieczeństwo – zarówno czynne, jak i bierne. „Mazda ma świetne hamulce i pewnie się prowadzi. Elastyczny silnik pozwala zaś na komfortowe wyprzedzanie i przyspieszanie. Do tego dochodzą poduszki powietrzne i szereg innych elementów, dzięki którym czuję się w samochodzie naprawdę pewnie”, wyjaśnia.

„Pewnie” to słowo dobrze oddające sposób, w jaki Mazda prowadzi koszykarzy Asseco Prokom w drodze po siódmy z rzędu tytuł Mistrzów Polski. Zgodnie z napisem na przednich drzwiach koszykarskich Mazd – „Mistrz jest tylko jeden! – 6 – to be continued…”.

Trzymamy kciuki!

Dodatkowe informacje:

Asseco Prokom Gdynia to najlepszy polski zespół koszykarski ostatnich lat, aktualny Mistrz Polski. W Polskiej Lidze Koszykówki niepokonany nieprzerwanie od 2004 r., kiedy to drużyna zdobyła swój pierwszy tytuł mistrzowski. Szósty sezon z rzędu koszykarze Asseco Prokom reprezentują również Polskę w rozgrywkach Euroligi – w tym po raz czwarty w historii grają w fazie TOP 16.