"Pierwszy rok w Polsce uważamy za nadzwyczaj udany. Nie zmienia to jednak faktu, że warunki rynkowe, w których przyszło nam budować firmę nie są sprzyjające. Głównymi zagrożeniami dla naszego biznes planu są wahania kursów walut, niestabilne przepisy podatkowe (akcyza i VAT) oraz brak antykryzysowego rządowego programu wsparcia dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Dotyczy to jednak wszystkich graczy na rynku, a Mazda z nowymi produktami i efektem nowości zamierza wyjść z kryzysu zwycięsko" - podsumowuje Wojciech Halarewicz, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. Najpopularniejszym modelem jest Mazda 6 (1250 sprzedanych aut), zaraz za nią Mazda 2 (868 szt.) oraz Mazda 3 (647 sztuk). Pierwszy rok działalności na polskim rynku był swojego rodzaju testem reakcji klientów na pojawienie się oficjalnego przedstawiciela marki i na nowe modele. Tworzenie i rozbudowa sieci autoryzowanych punktów dealerskich, oferujących zarówno sprzedaż nowych samochodów, jak i usługi serwisowe było głównym zadaniem, pozwalającym na zwiększenie dostępności modeli Mazdy. Klienci pozytywnie przyjęli najnowszy model w gamie - nową Mazdę 3, która od połowy maja 2009 r. jest dostępna w Polsce. W ciągu pierwszego miesiąca zebranych zostało ponad 200 zamówień na ten model. Mazda3 dostępna jest w wersji hatchback i sedan, z bogatym wyposażeniem i jednostkami napędowymi o pojemności 1,6 i 2,0 oraz silnikiem wysokoprężnym 1,6. Mazda3 spełnić powinna oczekiwania klientów lubiących auta o sportowej stylizacji. We wrześniu pojawi się w salonach Mazda3 MPS, z silnikiem o pojemności 2,3 i mocy 260 KM - auto dla amatorów sportowych wrażeń. Celem Mazda Motor Poland na najbliższe miesiące będzie zapewnienie najwyższej jakości obsługi i rentowności autoryzowanej sieci dealerskiej. W praktyce oznacza to osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 1,0 -1,5%. źródło: Mazda
Mazda podsumowała pierwszy rok w Polsce
Do końca maja 2009 r. nabywców znalazło 3145 samochodów marki Mazda.